مدیرجهاد کشاورزی رامهرمز از برگزاری کارگاه آموزشی کاشت، داشت و تغذیه برنج با حضور تعداد ۵۵ نفر از کشاورزان بخش‌های مختلف شهرستان خبر داد.

سید مهرداد میرسالاری مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: کارگاه آموزشی کاشت،داشت و تغذیه برنج با حضور تعداد ۵۵ نفر از کشاورزان بخش های مختلف شهرستان و کارشناسان جهاد کشاورزی بر روی مزارع خشکه کاری و نشاءکاری برنج روستای بنه کریم برگزار گردید.

وی افزود: گیلانی ریاست مرکزتحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان که به دعوت این مدیریت در کارگاه مذکور شرکت یافتند ، ابتدا به اهمیت روش کشت خشکه کاری برنج با توجه به مشکلات تامین آب در استان خوزستان اشاره کرد .

میرسالاری بیان داشت: موارد مختلف نظیر میزان و نوع بذر مناسب با شرایط آب و هوایی شهرستان، تاریخ مناسب کشت، میزان کودهای مورد نیاز در مراحل مختلف رشدی، نحوه آبیاری، زمان مناسب برداشت و سایر موضاعات در خصوص کشت نشایی مرسوم منطقه و خشکه کاری را توضیح داد.

مدیرجهاد کشاورزی رامهرمز  تصریح کرد: زنان و مردان در این کارگاه آموزشی حضور داشته و از راهنمایی های لازم جهت کشت بهینه برنج بهره مند شدند.

انتهای پیام/م

ترویج کشت برنج در رامهرمز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار