ربات انسان نمای هندی به جای گروه پیشتاز فضانوردان به فضا سفر می‌کند تا دانشمندان اثر‌ زندگی در فضا را روی ربات بررسی کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان هندی اعلام کرده‌اند همراه با موشک فضایی GSLV Mark III اولین ربات انسان نمای فضانورد رباتیک هندی‌ها به فضا ارسال خواهد شد.
 
به طور معمول درجریان سفر‌های فضایی پیش از ارسال انسان به فضا، از حیوان‌های آزمایشی استفاده می‌شود؛ دانشمندان هندی برای اولین بار در جهان به جای ارسال حیوان‌های آزمایشی، از نوعی ربات انسان نما استفاده خواهند کرد.
 

مقام‌های هندی بودجه‌ای برابر با ۱/۴ میلیارد دلار برای هدف‌های فضایی درنظر گرفته اند و بنا بر پیش بینی‌ها قرار است تا سال ۲۰۲۲ اولین فضاپیمای سرنشین دارهندی به فضا پرتاب شود.
 
موشک فضایی GSLV Mark III ازجمله موشک‌های بسیار قدرتمند ساخته شده به وسیله متخصصان هندی است که به وسیله جایگاه پرتابی منحصربه فرد و پیشرفته Geosynchronous Satellite Launch به فضا پرتاب خواهد شد.
 
 
اکنون ۱۰ فضانورد هندی مشغول آموزش رشته فضانوردی هستند تا در نهایت ۳ نفربرای سفربه فضا و انجام ماموریت انتخاب شوند.
 

تاکنون فضانوردان تنها با استفاده از سفینه‌های فضایی ساخت کشور‌های روسیه، آمریکا و چین به فضا سفر کرده‌اند و هند درصورت موفقیت در ارسال فضانورد به فضا چهارمین کشوری خواهد بود که از خاک خود فضانوردان را راهی سفر‌های فضایی خواهد کرد.
 
هدف کارشناسان چینی از ارسال فضانورد رباتیک، بررسی اثر‌ زندگی در وضعیت میکروگرانشی و شناسایی اثر‌های تابش اشعه‌های کیهانی بر سلامت فضانوردان است.
 
یکی از نگرانی‌های دانشمندان برای ارسال انسان به فضا در دهه‌های گذشته اثر اشعه‌های کیهانی و حرارت اطراف جو کره زمین بوده است به همین دلیل کارشناسان روس در سال‌های دهه ۱۹۶۰ پیش از ارسال یوری گاگارین به مدار کره زمین ابتدا حیوان‌های آزمایشگاهی، چون موش، میمون، سگ، گربه، شامپانزه، لاک پشت و عنکبوت به فضا ارسال کردند.
 

از زمان بازنشستگی ماموریت شاتل درسال ۲۰۱۱ تنها وسیله حمل و نقل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی کپسول فضایی سایوز ساخت کشور روسیه است؛ ناسا برای ارسال فضانوردان به سفر‌های فضایی درسال ۲۰۱۴ دو قرارداد بسیار گران قیمت با دو شرکت اسپیس ایکس و بوئینگ منعقد کرده است.
 
شرکت اسپیس ایکس در پرتاب بدون سرنشین کپسول فضایی کرودراگون به ایستگاه فضایی بین المللی موفق بوده، اما در آزمایش‌های بعدی این کپسول فضایی دچار نقص فنی و انفجار شده به همین دلیل پروژه ارسال کپسول فضایی سرنشین دارکرودراگون به فضا با تاخیر همراه شده است.
 

درپرتاب کپسول فضایی کرودراگون به ایستگاه فضایی یک مدل رباتیک انسان نما به نام Ripley قرار داده شده بود که برای بررسی وضعیت عملکرد کپسول فضایی و شناسایی اثر‌های اشعه‌های کیهانی بر فضانوردان مورد استفاده قرار گرفت.
 
منبع:space
 
انتهای پیام/
 

هندی‌ها اولین ربات فضانورد را به فضا می‌فرستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.