مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: جشنوارآشتی با کوچه‌های آشتی کنان به مدت دو روز در بافت تاریخی یزد برگزار می‌شود.

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،گفت: به مناسبت سالگرد ثبت جهانی یزد، به پیشنهاد فعالان گردشگردی برای آشتی مردم و شهروندان یزدی با بافت تاریخی جشنی با عنوان، آشتی با کوچه‌های آشتی کنان برگزار شد.

فاطمی با اشاره به سال دوم برگزاری این جشنواره افزود: مردم ساکن بافت تاریخی یزد نیز به میدان آمدند و صنایع دستی، محصولات و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را به نمایش گذاشتن اصالت یزدی‌های قدیم در بافت قدیم یزد عنوان کرد و اظهار داشت: جشنواره غذا‌های سنتی یزد، بازی‌های بومی محلی، بازی‌های متنوع ویژه کودکان و... جهت افزایش نشاط اجتماعی به عنوان برنامه‌های جنبی این جشنواره اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به سرو قهوه یزدی در کوچه پس کوچه‌های آشتی کنان یزد گفت: قهوه یزدی با قدمت ۴۰۰ سال، ماه گذشته به عنوان نوشدنی اصیل یزدی‌ها در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

این جشنواره دو روزه سوم و چهارم مرداد ماه در بافت تاریخی یزد در مسیر مسجد جامع یزد به سمت حسینه شاه ابوالقاسم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص

برگزاری جشنواره آشتی با کوچه های آشتی کنان در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار