لزوم تامین اعتبار برای اتمام سد‌های در دست ساخت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اعلام کرد: برای اتمام فعالیت‌های اجرایی ۶ سد در دست ساخت این استان چهار هزار و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

لزوم تامین اعتبار برای اتمام سد‌های در دست ساختبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کامران خرم افزود: سد‌های سیازاخ دیواندره، چراغ ویس سقز، زیویه کامیاران، گاران مریوان، عباس آباد بانه و سد امیرآباد - رمشت کامیاران از جمله سد‌های در دست ساخت هستند.
وی پیشرفت فیزیکی سد سیازاخ را ۸۷ درصد اعلام کرد و افزود: تاکنون برای این سد یک هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن ۹۷۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.
وی با اشاره به اینکه سد چراغ ویس ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: یک هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال برای این سد هزینه شده و با ۵۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز فعالیت‌های اجرایی و عمرانی آن به اتمام می‌رسد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اضافه کرد: سد زیویه ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای ساخت آن تاکنون ۸۷۹ میلیارد ریال هزینه شده است ضمن اینکه ۱۲۰ میلیارد ریال برای بهره برداری از آن نیاز داریم.
خرم از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی سد گاران مریوان خبر داد و گفت: برای بهره برداری از این طرح یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال نیاز است و تاکنون چهار هزار و ۶۶۱ میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه برای سد عباس آباد بانه یک هزار و ۱۹۹ میلیارد ریال هزینه شده است، تاکید کرد: این طرح ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با ۱۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار داشت: سد امیرآباد - رمشت نیز ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای ساخت آن یک هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال هزینه شده و اتمام آن نیز نیازمند ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.
استان کردستان ۹ سد در حال بهره برداری و ۱۵ مورد نیز در مرحله مطالعات دارد.

انتهای پیام/ت

احداث سدهای کردستان

برچسب ها: احداث سد ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.