بسته اخبار حوادث امروز ۷ مردادماه ۹۸؛

جان باختن ۲ کودک روستایی در سردشت بر اثر ریزش دیوار

مهم‌ترین حوادث امروز ۷ مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،مهم‌ترین حوادث امروز هفتم مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 

کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت موتور‌های جت در ارومیه


جان باختن ۲ کودک روستایی در سردشت بر اثر ریزش دیوار

 
میراشکان بخشدار بخش وزینه سردشت مهدوی‌نیا  : این حادثه ساعت ۲۰ امشب و براثر فروریختن یک دیوار بلوکی فرسوده در حیاط خانه‌ای در این روستا به وقوع پیوست.

او گفت: متاسفانه این دیوار هنگامی فروریخت که چهار کودک خردسال در کنار آن در حال بازی بودند.

او با بیان اینکه این دیوار بر روی این کودکان فروریخت افزود: متاسفانه در این حادثه یک پسر چهار ساله و دختری ۶ ساله در دم فوت کردند و ۲ کودک هفت و هشت ساله نیز زخمی شدند که یکی از آن‌ها سرپایی مداوا و کودک دیگر نیز که جهت مداوا به بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت اعزام شد.

مهدوی‌نیا اضافه کرد: متاسفانه بی‌توجهی به نکات ایمنی و اطلاع نداشتن از استحکام در ساخت واحد‌های مسکونی روستایی ۲ خانواده را در این روستا داغ‌دیده کرد.
 

بیش از ۱۰ تن چوب قاچاق در بوکان توقیف شد

سرهنگ مجید محبعلی رئیس پلیس بوکان در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: تیم های عملیاتی فرماندهی انتظامی بوکان دراجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، از ۲ دستگاه کامیون باری مقدار ۱۰ تن و ۱۴۰ کیلوگرم چوب قاچاق را کشف و ضبط کردند.

به گفته او، ارزش ریالی کالای قاچاق توقیف شده ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس بوکان افزود: در این راستا ۲ نفر دستگیر و ۲ دستگاه کامیون باری نیز توقیف شده است و پرونده تکمیلی به مرجع قضایی ارسال شد.

بر اساس ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری جنگل، حمل چوب و هیزم و ذغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط کشور به استثناء داخل شهر‌ها بدون تحصیل پروانه حمل از سازمان جنگل‌بانی ممنوع است و چنانچه مرتکب فاقد پروانه بهره برداری باشد طبق قانون مجازات مرتکبین قاچاق تعقیب و مجازات خواهد شد.

بیش از ۳۰۰ عملیات توسط آتش نشانی بوکان انجام شد

فواد هاشمی سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: فرشتگان نجات ۱۲۵ بوکان از آغاز امسال تا پایان تیر ماه، به بیش از ۳۰۰ عملیات اعزام شده اند که بیشتر آنان در محدوده خدمات شهری بوده است.

او افزود : از این تعداد عملیات، ۴۶ مورد آتش گرفتن منزل مسکونی ، هفت مورد حریق خودرو ، ۹۷ مورد حریق مزارع و باغات، ۱۶ مورد تصادفات و ۳۵ مورد نیز امداد و نجات بوده است.

به گفته هاشمی، آمبولانس ایستگاه ۲ این سازمان نیز در طول این مدت بیش از ۵۸ مورد جنازه به سردخانه بیمارستان شهید قلی پور ، روستا و شهرهای مجاور انتقال داده است.

سرپرست آتش نشانی بوکان در پایان با سنگین دانستن خسارات مالی این حوادث، علت عمده ی آنها را عدم رعایت نکات و توجە بە توصیه های ایمنی عنوان کرد.

شهرستان بوکان دارای هفت ایستگاه آتش نشانی است که چهار ایستگاه آن در شهر بوکان، یک ایستگاه در شهر سیمینه و دو ایستگاه نیز در روستاهای بخش مرکزی و سیمنه قرار دارد و هم اکنون با ۴۰ نفر نیروی آتش نشان در این شهرستان در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.