بنیاد شهید و امور ایثارگران پیشنهاد پرداخت تسهیلات به طرح‌های مربوط به افراد ایثارگر و شرکت‌هایی که بیش از ۵۰ درصد سهام آن‌ها مربوط به ایثارگران است را ارائه کرده است.

درخواست تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی برای شرکت‌های ایثارگرانبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت؛ به استناد تبصره یک بند "ب" ماده "۵۲" قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)، ۱۵ درصد از اعتبارات تسهیلات صندوق توسعه ملی به طرح‌های مربوط به افراد ایثارگر اختصاصی می‌یابد.

در قانون بودجه سنواتی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ عبارت "طرح‌های مربوط به افراد ایثارگر یا شرکت‌هایی که بیش از ۵۰ درصد سهام آن‌ها متعلق به افراد ایثارگر یا ایثارگران می‌باشد" ذکر شده بود که براساس آن، شرکت‌های واجد شرایط، امکان جذب اعتبارات مربوطه را داشته و زمینه ایجاد اشتغال برای ایثارگران یا سایر افراد جامعه را فراهم می‌نمودند، اما به دلیل شرایط سخت تعیین شده توسط صندوق توسعه ملی، قدرت جذب منابع این تسهیلات از سوی ایثارگران کاهش یافته است؛ لذا در راستای رفع مشکل و احقاق حق ایثارگران، بنیاد شهید و امور ایثارگران درخواست اصلاح تبصره یک بند "ب" قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) ارائه کرده است.


بیشتر بخوانید: بودجه پیشنهادی ستاد صندوق توسعه ملی برای سال ۱۳۹۸ مورد بررسی و تصویب قرار گرفت


در پیش نویس متن اصلاحی در انتهای تبصره یک بند (پ) ماده ۵۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت "طرح‌های مربوط به افراد ایثارگر" به "طرح‌های مربوط به افراد ایثارگر و شرکت‌هایی که بیش از ۵۰ درصد سهام آن‌ها مربوط به ایثارگر می‌باشد. " پیشنهاد شده است.

این درخواست هم اکنون در حال رسیدگی در کمیسیون اقتصاد هیئت دولت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
مگه ايثارگران كارمند دولت نيستند و حقوق نميگيرن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
ايثارگران مظلوم واقع شدن
آخرین اخبار