معاون اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: مراسم ازدواج ۳۰ زوج جوان در استان همزمان با روز ازدواج برگزار می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، حجت الاسلام مختاری، معاون اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) با همکاری اداره اوقاف، بسیج و موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها در خراسان جنوبی مراسم ازدواج ۳۰ زوج جوان در استان برگزار می‌شود.

او افزود: طرح پیوند آسمانی ۱۲ مرداد همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در قالب خرید جهیزیه و تهیه کمک هزینه ازدواج آسان در راستای اجرای نیات واقفان به منظور تشریک مساعی و بهره‌وری بهینه از ظرفیت سایر نهادها، دستگاه‌ها و مؤسسات خیریه در استان اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امسال اداره اوقاف با همکاری موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها و بسیج در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) جشن پیوند آسمانی ۳۰ زوج جوان به همراه اهدای جهیزیه را برگزار میکند.

او با بیان اینکه این مراسم شنبه ۱۲ مرداد ساعت ۱۸ بعداظهر در امامزادگان باقریه بیرجند و همچنین در قاین و خضری برگزار می‌شود، ادامه داد: در خراسان جنوبی سه موقوفه برای کمک به ازدواج ثبت شده است.

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: سال گذشته در هفته ازدواج با همکاری اداره اوقاف، بسیج و موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها ۲۰ زوج جوان از عواید این موقوفات بهره‌مند شدند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه خانواده ارزشمندترین بنیاد اجتماعی نزد خداوند است و زمینه‌های پیوند پاک و مقدس ازدواج را می‌توان در آئین اسلام، سنت نبوی و سیره ائمه اطهار (ع) به خوبی مشاهده کرد، ادامه داد: شیوه ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمامی بشریت الگو و نمونه‌ای کامل است که زمینه‌های رشد اخلاقی و معنوی را فراهم کرده و زندگی را به عرش می‌رساند.

حجت الاسلام مختاری تاکید کرد: ترویج ازدواج آسان در جامعه باید دستور کار نهاد‌های دولتی و فرهنگی باشد چرا که این مهم با فرهنگ سازی در نهاد خانواده میسر است.

از ۱۲ تا ۱۸ مرداد ماه سال جاری به مناسبت سالروز پیوند حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، به عنوان هفته ازدواج نام گذاری شده است.
انتهای پیام/ب


ثبت ۳ موقوفه برای کمک به ازدواج در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.