مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه پیش بینی کرد: ۲۴۰ تن انجیر تا پایان مرداد و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: برداشت میوه بهشتی انجیر از سطح ۱۶۰ هکتار باغات آغاز شده است و تا پایان مرداد جاری ادامه دارد.

او با بیان اینکه عمده باغات انجیر این شهرستان در مناطق گیجوئیه وگلستان قرار دارد، افزود: به طور متوسط از هر هکتار، یک و نیم تن محصول برداشت و پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۲۴۰ تن محصول تولید شود.

امیری تصریح کرد:کشاورزان محصول تولیدی خود را به استان‌های هرمزگان، یزد و کرمان ارسال می‌کنند و هر کیلوگرم انجیر به قیمت ۱۴ هزار تومان در محل باغ از کشاورزان خریداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه بیان داشت: عمدتا کشاورزان محصول خود را به صورت‌تر به فروش می‌رسانند و ارقام انجیر شهرستان شامل دو رقم سیاه و زرد می‌باشد که نسبت به سال قبل به دلیل مساعد بودن شرایط جوی افزایش عملکرد داشته است.

او گفت: میوه این درخت، با داشتن ارزش غذایی و طبی بالا، دارای قند زیاد بوده و منبع مناسب پتاسیم، منیزیم، کلسیم و فسفر و سرشار از ویتامین‌های A، B و C و نیز منبع غنی فیبر غذایی است ومقوی ونیروبخش است و در کاهش وزن و بهبود بیماری‌های بواسیر، نقرس ودیابت نیز موثر است.
انتهای پیام/ی

هر کیلو انجیر به قیمت ۱۴ هزار تومان در محل باغ از کشاورزان خریداری می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار