سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز از اجرای طرح دندان عاری از پوسیدگی در مدارس این ناحیه خبر داد.

اجرای طرح دندان عاری از پوسیدگی در مدارس اهوازصادق نیسی گمراوی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز با اشاره به لزوم توجه به موضوع بهداشت دهان و دندان دانش آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بیش از ۱۲ هزار دانش آموز پایه ششم ابتدایی و هفتم متوسطه اول این ناحیه یک تحت پوشش طرح دندان عاری از پوسیدگی قرار می‌گیرند.

او با بیان اینکه هم اکنون پیش شرط ثبت‌نام دانش آموزان این مقاطع در مدارس، عاری شدن از پوسیدگی دندان است، بیان داشت: این دانش آموزان پیش از ثبت نام باید با مراجعه به واحد‌های بهداشت دهان و دندان خانه‌های بهداشت در سراسر کشور ابتدا پوسیدگی دندان‌های خود را مداوا کنند بعد مجوز ثبت نام بگیرند.

نیسی گمراوی اظهار کرد: با اجرای این طرح پیش بینی می‌کنیم دانش آموزان مقاطع تحصیلی هفتم، هشتم و نهم دبیرستان‌های کشور بعد از ۳ سال همه عاری از پوسیدگی دندان شوند.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز افزود: دانش آموزان باید تا قبل از انقضای مهلت یاد شده و نهایتا تا پایان آذر ماه ۹۸ ضمن اجرای طرح، گواهی مربوطه را اخذ و به مدرسه محل تحصیل خود

این مقام مسئول ارائه خدمات سلامت دهان و دندان را شامل معاینه دهان و دندان، فیشور سیلانت، ترمیم، کشیدن دندان، پالپوتومی و درمان پالم زنده جرمگیری و... دانست و اذعان داشت: دانش آموزان شهری بی بضاعت شناسایی شده توسط وزارت بهداشت و مدیران مدارس می‌توانند که به صورت رایگان در مراکز رایگان در مراکز دندان پزشکی تحت پوشش وزارت بهداشت قرار بگیرند.

انتهای پیام/گ

لزوم انجام معاینات دندانپزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.