همزمان با هفته بزرگداشت اردبیل و به پاس تلاش‌های شاعر آیینی اردبیل خیابان استاد شاهی با حضور مسئولان و شهروندان اردبیلی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، در آئین افتتاح خیابان شاهی که به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل در منطقه نمونه گردشگری شورابیل تدارک دیده بود خیابان استاد شاهی به طول یک هزار و ۷۰۰ متر و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان افتتاح و تقدیم شهروندان شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در این مراسم با قدردانی از اقدامات فرهنگی شورا و شهرداری اردبیل گفت: فرهنگ و تاریخ مولفه‌ای است که کشور‌ها هویت خود را به آن استناد می‌کنند چرا که اهمیت فرهنگ و تاریخ هر شهر و کشور علاوه بر نسل حاضر بر نسل آینده نیز حائز اهمیت است.

بهروز ندایی با بیان اینکه احداث خیابان استاد شاهی یک اقدام عمرانی با پیوست فرهنگی است، افزود: معرفی استاد شاهی به ما و نسل‌های آینده منجر به دستیابی به توسعه تاریخی و فرهنگی خواهد شد.

او با تبریک روز جهانی ثبت بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در فهرصت جهانی به شهروندان اردبیلی بیان کرد: همواره اردبیل در طول تاریخ به سه موضوع از جمله استقرار سلسله صفویه در اردبیل و نقش آن در یکپارچگی و اتحاد ایران اسلامی، حسینیت و وجود شهدا، نخبگان، رزمندگانش در هشت سال دفاع مقدس و قهرمانان و مفاخرش افتخار کرده که استاد شاهی نیز در عرصه شعر آیینی از چهره‌های برتر فرهنگی و ادبی شهر بوده و برای ما بسیار ارزشمند است.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در این مراسم تصریح کرد: هر جامعه‌ای سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی و انسانی دارد و برخی از این سرمایه‌های انسانی به عنوان منتخبان آن جامعه و شهر محسوب می‌شوند که استاد شاهی سرمایه و افتخاری برای اردبیل و نسل‌های آینده است.

علیرضا پوستی گفت: احداث خیابان و نامگذاری آن به نام دکتر شاهی اقدامی از شورای اسلامی شهر و شهرداری است که با این اقدامات هرچند ناچیز و کوچک قدردان تلاش‌های این چهره فاخر هستیم.

او بیان کرد: شایسته است آیین تجلیل‌ها و تکریم‌ها از بزرگان و مفاخر شهر در زمان حیاتشان باشد تا بدانند همه ما در قبال تلاش‌هایشان برای اعتلای تاریخ و فرهنگ اردبیل سر تعظیم فرود می‌آوریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: از تمامی افرادی که توانسته‌اند نام اردبیل را در سطح جهان و کشوری مطرح کنند و این شهر را به جهانیان معرفی کنند قدردانی می‌کنیم و امیدواریم همه باهم در مسیر تعالی و شکوفایی شهر و توسعه اردبیل قدم برداریم.

شهردار اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: تثبیت فرهنگ غنی شهر با تکیه بر مفاخر شهر بوده و افتتاح خیابان استاد شاهی امروز و یا خیابان‌های دکتر معماری و میدان مرحوم موذن‌زاده علاوه بر توسعه عمرانی نشان از توسعه فرهنگی و اجتماعی است.

حمید لطف‌اللهیان گفت: در دو سه سال گذشته تاکید مجموعه مدیریت شهری بر توسعه فرهنگی بوده که موفق شدیم اقدامات عمرانی خود را با پیوست فرهنگی پیش ببریم.

او با بیان اینکه چنانچه اگر امروز خیابانی به نام استاد شاهی افتتاح شده بر مبنای تفکرات و بر‌پایه داشتن شهری انسان محور بوده است، افزود: قدم‌هایی که امروز در شهر و در شورابیل برداشته شده حاکی از توسعه یافتگی در مباحث فرهنگی و اجتماعی است.

شهردار اردبیل با اشاره به توسعه و آبادانی روزافزون شهر اردبیل بیان کرد: به یقین خیابان استاد شاهی به طول یک هزار و ۷۰۰ متر که با هزینه ۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده منجر به ارتقای زیرساخت‌های گردشگری شده و اقداماتی که در شورابیل انجام می‌شود برای گردشگران و توسعه گردشگری است.

بعد از تجلیل از استاد شاهی و رونمایی از تندیس این شاعر آیینی، جشن بزرگ هفته اردبیل نیز با استقبال پرشور و کم نظیر شهروندان اردبیلی در محوطه شورابیل برگزار شد.

انتهای پیام/ح

رونمایی از تندیس استاد شاهی اردبیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.