مرجع تقلید جهان تشیع گفت: نمازی که با توجه و خلوص نیت قرائت می‌شود، یقینا باعث تنهی عن الفحشاء و المنکر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله جعفر سبحانی  مرجع تقلید جهان تشیع در دیدار با ائمه جماعت حرم مطهر رضوی، به تفسیر آیه ۷۴ سوره انعام پرداخت و با اشاره به اینکه والدین همه انبیاء و ائمه معصومین (ع) موحد بوده‌اند، گفت: مفسران شیعه «أب» را در آیه «وَ اذ قال ابراهیم لأبیه آزر...» عموی حضرت ابراهیم (ع) دانسته‌اند؛ لذا آزر پدر حقیقی حضرت ابراهیم (ع) نبوده و از نظر لغت، اطلاق «أب» بر جدّ، عمو و... جایز است.

او ادامه داد: از آیه «ربّنا اغفر لی و لِوالدی...» مشخص می‌شود که والد و پدری که حضرت ابراهیم (ع) در حق او دعا می‌کند، غیر از «لِأبیه آزر» است؛ زیرا «والد» تنها بر پدر حقیقی اطلاق می‌شود و حضرت ابراهیم (ع) هم برایش دعا می‌کند.

این مرجع تقلید جهان تشیع گفت: نمازی که با توجه و خلوص نیت قرائت می‌شود، یقینا باعث تنهی عن الفحشاء و المنکر خواهد شد.
 
آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه نماز‌های جماعت با شکوهی که در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود به نوبه خود یکی از معجزات امام رضا (ع) به‌شمار می‌رود، افزود: حضور پرشور زائران در اقامه نماز جماعت یک تبلیغ عملی شیعه در برابر هجوم تبلیغاتی وهابیت محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه نماز رکن، مظهر ایمان و توحید است، ادامه داد: ائمه جماعت حرم مطهر رضوی به منظور ترویج اقامه نماز، در سخنرانی‌های کوتاه و دلنشین قبل و بعد از نماز، موضوعات اعتقادی و آثار نماز را برای زائران به ویژه جوانان مطرح کنند.

این مرجع تقلید جهان تشیع با تاکید بر اینکه دشمن دین و ایمان جوانان را هدف گرفته است، گفت: اکنون دشمنان در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال تخریب ایمان و اعتقادات جوانان هستند.

آیت الله سبحانی با عنوان اینکه نماز، ظاهر و عقاید، باطن دین است، افزود: نماز‌های حرم مطهر رضوی عملا تهمت‌های وهابیون علیه شیعیان را خنثی خواهد کرد.
 
انتهای پیام//ف.س
 

نماز، ظاهر و عقاید، باطن دین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.