خداکرمی گفت: در اهداف توسعه پایدار، همه کشور‌ها تا سال ۲۰۳۰ ملزم ‏به دستیابی به پوشش همگانی سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ناهید خداکرمی، رئیس انجمن مامایی صبح امروز در مراسم دومین کنگره سلامت زنان و خانواده که در همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: این کنگره راهی برای مدیریت یکپارچه شهری است. سلامت باید هدف اصلی برنامه‌ها باشد و سازمان‌ها از جزیره‌ای عمل کردن باید جلوگیری شود.
 
رئیس انجمن مامایی افزود: اگر قابلیت‌های نیروی انسانی را شناسایی کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود و به دلیل برخی از سیاست‌ها هزینه‌های تحمیلی بر سلامت افزایش پیدا می‌کند.
 
او بیان کرد: سلامت زنی که در جنوب ایران و یا پایتخت زندگی می‌کند، باید یکسان دیده شود.
 
خداکرمی بیان کرد: در دوره‌ای ترس از انتقال نظرات بود، ولی امروزه هر زن ایرانی یک پزشک خانواده است و اگر زنجیره نظام ارجاع را درست کنیم بازدهی خوبی در کار‌ها ایجاد می‌شود و هزینه ها‌ی حوزه سلامت در طرح تحول کاهش پیدا می‌کند.
بیشتر بخوانید: تحمیل هزینه ۳ هزار میلیاردتومانی برای درمان پوکی استخوان
رئیس انجمن مامایی گفت: امروزه هدف اصلی کشور‌ها مراقبت‌های اولیه نیست؛ در اهداف توسعه پایدار، همه کشور‌ها تا سال ۲۰۳۰ ملزم ‏به دستیابی به پوشش همگانی سلامت هستند بنابراین منابع اقتصاد سلامت باید در مسیری قرار بگیرد تا تمام زنان از آن یکسان بهره‌مند شوند.

ارسال ۷۰۰ مقاله به کنگره سلامت زنان و خانواده

در ادامه مراسم سحرخیز، دبیر علمی کنگره اظهار کرد: زنان رکن اساسی در انسجام و هسته اصلی رشد و پویایی خانواده هستند.
 
او افزود: در تلاشیم برای توانمند سازی زنان، سرمایه گذاری لازم را انجام دهیم.
 
سحرخیز ادامه داد: سیاستگذاری باروری بارداری و فناوری تشخیص و غربالگری زنان و یائسگی و مراقبت از نوزادان و ارتباط جنسی از جمله محور‌های این کنگره است.
 
او بیان کرد: ۷۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال و ۲۶۰ مقاله مورد تایید قرار گرفته است. بیشترین مقاله‌ها مربوط به سلامت است و ۵۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۰۱ مورد به صورت پوستر ارائه می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار