ساخت دومین واحد فرآوری پنبه در داراب

فرماندار داراب در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان گفت: دومین کارخانه پنبه این شهرستان در منطقه جنت شهر قبل از هفته دولت آغاز به کار می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی مظفری فرماندار داراب با اشاره به لزوم بهره گیری از ارزش افزوده محصول پنبه تولیدی داراب در این شهرستان، بیان کرد: باید تلاش شود پنبه به خارج استان و شهرستان انتقال داده نشود.

او تصریح کرد: با راه اندازی کارخانه جدید پنبه، پیش بینی می‌شود که زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شود.

فرماندار داراب، بر لزوم تولید محصول سالم بر نقش آموزش کشاورزان و برخورد با فروشندگی‌های غیر مجاز سموم و کود‌های شیمیایی تاکید کرد.

مظفری با ابراز رضایت از کاهش سطح زیر کشت ذرت به عنوان یک محصول آب بر، استفاده از روش‌های آبیاری نوین در مزارع پنبه را ضروری دانست.

او، برحذف استعلام‌های دست و پاگیر در صدور مجوز گلخانه‌ها را گامی در راه توسعه کشت در محیط‌های بسته دانست و بر رفع دیگر موانع موجود دراین راه تاکید کرد و افزود: بنا بر اعلام مسئولان ذیربط، پارسال افزون بر چهار هزار هکتار از مزارع داراب زیر کشت پنبه رفت و حدود ۱۷ هزار تن پنبه تولید شد.

بر این اساس، پیش بینی می‌شود امسال با توجه به قیمت مناسب پنبه سطح زیر کشت به ۶ هزار هکتار افزایش یابد.

شهرستان داراب یکی از شهرستان‌های مهم فارس در تولید محصولات کشاورزی به ویژه پنبه بوده که نبود صنایع تبدیلی و خام فروشی محصولات از دغدغه‌های فعالان حوزه کشاورزی است.

انتهای پیام/ت

آغاز به کار ساخت دومین واحد فرآوری پنبه در داراب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار