شناور شدن اعتبارات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری سهم نهادهای حمایتی در دستور کار استان قرار گرفت.

رکنی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: جذب حدود ۳۶ درصد اعتبارات ابلاغی سهم نهاد‌های حمایتی در استان انجام شده است.

او افزود: اعتبارات ۴ بانک عامل توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید، کشاورزی و پست بانک سهمیه نهاد‌های حمایتی به صورت کامل و ۱۰۰ درصدی به استان ابلاغ شده است، اما تا کنون نهاد‌های حمایتی موفق به جذب حدود ۳۶ درصد این اعتبارات شده اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: سهم استان از اعتبارات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری سهم نهاد‌های حمایتی ۶۲۳ هزارو ۳۴۸ میلیون ریال بوده است.

رکنی ادامه داد: بر اساس گزارش اخذ شده تا پایان تیرماه امسال پست بانک تولنسته با پرداخت تسهیلات به ۱۱۷ طرح به مبلغ ۴۷.۳ میلیارد ریال، ۳۷ درصد اعتبارات ابلاغی را جذب نماید.

او اظهار کرد:صندوق کارآفرینی امید استان با پرداخت تسهیلات به ۱۲۶ طرح به مبلغ ۴۶ میلیارد ریال از این محل به معرفی شدگان نهاد‌های حمایتی توانسته ۴۰ درصد اعتبارات ابلاغی را جذب کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد: بانک توسعه تعاون استان با پرداخت ۳۳ میلیارد ریال به تعداد ۹۱ طرح معرفی شده از سوی نهاد‌های حمایتی استان موفق به جذب ۲۶ درصدی اعتبارات نهاد‌های حمایتی ابلاغی شد.

رکنی در ادامه گفت: بانک کشاورزی با پرداخت ۱۰۹ هزارو ۲۵۶ میلیون ریال به ۳۱۴ طرح معرفی شده توانسته ۳۹ درصد اعتبارات ابلاغی را جذب نماید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: امکان جذب کامل اعتبارات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری سهمیه نهاد‌های حمایتی در استان را به دلیل شرایط خاص و محدودیت‌های جامعه تحت شمول این نهاد‌ها مشکل است.

رکنی بیان کرد: در صورت عدم امکان جذب توسط نهاد‌های حمایتی استان بایستی تدابیری اتخاذ گردد که اعتبارات ارزان قیمت ابلاغ شده به استان با پرداخت به سایر طرح‌ها با رعایت ضوابط و قوانین موجود جذب شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: تا پایان مرداد ماه سالجاری نهاد‌های حمایتی تلاش و پیگیری خود را جهت جذب اعتبارات ادامه داده و در صورت اعلام عدم امکان جذب، بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات به سایر طرح‌های معرفی شده و با اولویت طرح‌های نهاد‌های حمایتی هستند.

انتهای پیام / ط ا

بیش از ۶۲۳ هزار میلیون ریال سهم استان از اعتبارات اشتغال پایدار

برچسب ها: اشتغال ، وزارت رفاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.