وضعیت میانگین بازگشت مجدد زندانیان در شهرستان زرند، بسیار خطرناک و نگران کننده است.

بازگشت مجدد زندانیان در زرندنگران کننده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، همایش بررسی راهکار‌های عملی پیشگیری از بازگشت مجدد زندانیان در محل سالن سینما آزادی زرند با حضور علی صادق زاده فرماندار، اعضای شورای تامین و جمعی از مسئولین اجرایی شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام محمود محمدی؛ رئیس دادگستری زرند در این مراسم گفت: جرم یک پدیده و واقعیت اجتماعی است و زندان راهکار تنبیه مجرم میباشد که مجموعه زندان باید در راستای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی، معارف و... برای زندانیان اهتمام ورزد.

او افزود:متاسفانه سوءپیشینه برای زندانیان بعد از ترخیص از زندان، عامل بسیار مهمی برای عدم بازگشت زندانیان به جامعه است که این موضوع نیازمند فرهنگ سازی گسترده در سطح جامعه دارد.

حجت الاسلام محمدی اظهار داشت: بسیاری از زندانیان سابقه خطرناک و خشن ندارند و مسئولین ارشد اجرایی نسبت به اشتغال آنان بعد از آزاد شدنشان، برنامه ریزی و مجموعه بزرگ صنعتی و معدنی زرند را ملزم به در نظر گرفتن سهمیه اشتغال برای این افراد کنند.

او تصریح کرد:خیرین زرندی برای کاهش آمار ورودی زندانیان به زندان و بدتر از آن بازگشت مجدد آنان به زندان، پا به عرصه کارآفرینی بگذارند.

در ادامه حجت الاسلام مقبلی رئیس اداره خدمات اجتماعی و مراقبت از زندانیان بعد از خروج زندانی، اداره کل زندان‌های استان کرمان بیان داشت:برگرداندن زندانیان به یک زندگی زیبا، اصلاح شده، بدون ارتکاب جرم و آبرومندانه، هم به نفع خود زندانی و هم به نفع جامعه است.

مقبلی تصریح کرد: در ماده ۲ قانون وظایف سازمان زندان‌های کشور، یکی از این وظایف برنامه ریزی برای مراقبت از زندانیان بعد از آزادی میباشد که تحقق آن در گرو همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌های ذیربط میباشد و عدم هماهنگی و غفلت در این موضوع، زمینه ساز ورود مجدد زندانیان به زندان است.

او اظهار داشت:میانگین بازگشت مجدد زندانیان در استان کرمان بیش از ۴۳ درصد است که این آمار نسبت به میانگین ۲۶ درصدی کشور، آمار خوب و مطلوبی نیست.

او بیان داشت:بیشترین آمار میانگین بازگشت زندانیان در استان کرمان، مربوط به شهرستان سیرجان و کمترین آن با میانگین ۱۷ درصدی مربوط به شهرستان بافت است.

او گفت:متاسفانه شهرستان زرند در رتبه‌های بالاتری نسبت به دیگر شهرستان‌های استان کرمان قرار دارد که این میزان با میانگین بیش از ۵۳ درصدی، بسیار نگران کننده و خطرناک است.

مقبلی یادآور شد: ایجاد اشتغال پایدار و فراگیر برای زندانیان ترخیص شده، بهترین و مهم‌ترین اقدام جهت مراقبت از زندانیان آزاد شده است که در نظر گرفتن تسهیلات و وام‌های کم بهره برای راه اندازی کارگاه تولیدی و ایجاد شغل برای آنان، بسیار مثمر ثمر بوده است.

سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب زرند، از کاهش چشمگیر آمار بازگشت مجدد زندانیان شهرستان زرند در ۴ ماه اول سالجاری با آمار ورودی کل ۲۷۹ نفری نسبت به ۴ ماه اول سال گذشته با آمار ورودی کل ۵۱۲ نفری به زندان زرند خبر داد.

او افزود: در وقوع یک جرم، بحث اصلاح و بازپروری به عهده اداره زندان‌ها با برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی، حرفه آموزی و... است که باید در این زمینه اقدامات فزاینده و برنامه ریزی‌های هدف داری صورت گیرد.

دادستان زرند تصریح کرد: قطعاً شهرستان زرند، تا پایان سال جاری با اقدامات انجام گرفته و در حال انجام در سطح شهرستان با امضا تفاهم نامه‌های مختلفی با سه محوریت پیشگیری، صلح و سازش و حمایت از زندانیان آزاد شده و همچنین معتادان بهبود یافته، شاهد کاهش ورودی زندانیان و کاهش آمار بازگشت مجدد آنان خواهد بود.

انتهای پیام/ح

بازگشت به زندان در زرند، نگران کننده است

برچسب ها: زندان ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار