معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: طی چهار ماهه‌ی سال جاری یک هزار و ۷۵۲مورد پرونده با موضوع طلاق به درخواست زوج و زوجه وارد دادگستری استان کرمان شده است.

فضای مجازی زنگ خطری است برای ازهم پاشیدن زندگی زوجینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حمید خالقی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: از این تعداد ورودی پرونده به دادگستری تنها ۵۰درصد آن‌ها منجر به صدور حکم طلاق شده است و مابقی پرونده‌ها غالبا با مصالحه زوجین و یا رد دعوا از سوی دادگاه حکم به بطلان دعوا صادر شده است.

این قاضی دادگاه خانواده هشدار داد و افزود:دخالت‌ها و پشتیبانی‌های بی مورد والدین در زندگی زوجین یکی از عوامل مهم در بروز دعاوی خانوادگی است.

اوگفت: بالای ۵۰درصد افرادی که دادگاه خانواده مراجعه می‌کنند یک طرف دعوا مدعی است که دخالت خانواده‌ها منجر به اختلافات و یا تشدید اختلافات بین زوجین می‌شود.

خالقی عدم اطلاع و آگاهی زوجین از روابط زناشویی را یکی دیگر از عوامل طلاق دانست و افزود: با نظارت خانواده‌ها دوران نامزدی به عنوان یک مقطع طلایی قبل ازدواج بایستی بهترین فرصت برای شناخت زوجین از یکدیگر باشد.

او با هشدار به اینکه میزان گفتگو‌های کلامی زوجین کاهش یافته است، گفت:بررسی پرونده‌های قضایی بیانگر این مطلب است که استفاده نادرست از فضای مجازی در دراز مدت باعث ایجاد روابط غیراخلاقی ودر از هم پاشیده شدن بسیاری زندگی‌ها موثر بوده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار