«کانگ کیونگ-وها» در نشستی در بانکوک هشدار داد موانع و محدودیت‌های تجاری که ژاپن اعمال کرده است یک تهدید بزرگ برای توسعه و آبادانی منطقه محسوب می‌شود.

وزیر امور خارجه کره جنوبی: محدودیت‌های تجاری ژاپن تهدیدی جدی برای منطقه خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «کانگ کیونگ-وها» وزیر امور خارجه کره جنوبی در نشستی در بانکوک، پایتخت تایلند هشدار داد محدودیت‌هایی که ژاپن در زمینه تجاری به اجرا گذاشته است می‌تواند تهدیدی جدی برای کل منطقه باشد.

در این نشست که با حضور وزرای امور خارجه پنج کشور ساحلی رودخانه مکونگ شامل کامبوج، لائوس، میانمار، تایلند، ویتنام و کره جنوبی برگزار شد، کانگ کیونگ-وها تاکید کرد موانع و محدودیت‌های تجاری که ژاپن اعمال کرده است یک تهدید بزرگ برای توسعه و آبادانی منطقه محسوب می‌شود.

وزیر امور خارجه کره جنوبی در آخرین روز اقامت خود در بانکوک در این نشست شرکت کرد. وی در بانکوک در چند نشست چندجانبه با نمایندگان و مسئولان کشور‌های جنوب شرقی آسیا حضور یافت.

کانگ کیونگ-وها ضمن تاکید بر این که ماهیت تدابیری که ژاپن در زمینه تجاری به اجرا گذاشته خودسرانه و یکجانبه است، از نتایج و آثار این تدابیر ابراز نگرانی کرد.

وزیر امور خارجه کره جنوبی افزود همه طرف‌های شرکت کننده در این نشست مخالفت خود را با تدابیر تجاری ژاپن اعلام و تاکید کردند این تدابیر می‌تواند تجارت آزاد را به خطر بیاندازد.

همان گونه که پیش بینی می‌شد ژاپن روز جمعه در نشست هیئت وزیران خود تصمیم گرفت نام کره جنوبی را از فهرست سفید ۲۷ کشوری که در روابط خود با توکیو (به ویژه در خرید محصولات با کاربرد دوگانه که قابلیت استفاده در اهداف نظامی دارند) از وضع شراکت تجاری ترجیحی برخوردار هستند، حذف کند. اقدام دولت ژاپن در خارج کردن نام کره جنوبی از این فهرست می‌تواند مناقشه تجاری را که در ماه‌های اخیر توکیو و سئول را در برابر یکدیگر قرار داده است، تشدید کند.

وزیر امور خارجه کره جنوبی در نشست بانکوک بر اهمیت روز افزون منطقه مکونگ تاکید کرد و افزود کشور‌های این منطقه با توجه به ذخایر، منابع و ثروت‌هایشان حضور و نقش خود را در رشد اقتصادی جهان افزایش داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار