کارشناس رسانه حوزه جبهه مقاومت گفت: سواد رسانه‌ای موضوعی جهانی است و در کشور ما نیز باید بیشتر به آن پرداخته شود.

سواد رسانه‌ای موضوعی جهانی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسن شمشادی در کارگاه سواد رسانه‌ای استان همدان در جمع طلاب و برگزیدگان سومین جشنواره دین و رسانه گفت: امروز باید با تمام توان در حوزه‌های سواد رسانه‌ای، آسیب‌ها، فرصت‌ها و مفاهیم فضای مجازی و شاخصه‌های هنرمندان و رسانه‌های انقلابی و جهان هوشمندانه فعالیت کرد .

او با بیان اینکه موضوع سواد رسانه ای بیش از 60 سال است در جهان مطرح شده است  افزود: این بحث چند سالی است در کشور ما مطرح شده است . 

خبرنگار پیشین صداوسیما در سوریه ، داشتن سواد رسانه ای را برای شناخت  رسانه ها و اهداف پیام های رسانه ها برای مخاطبان و مردم  ضروری  عنوان کرد و افزود : اگر سواد رسانه‌ای نداشته باشیم برداشت درست و صحیحی از اخبار نداریم و رسانه های معاند با برنامه ریزی افکار ما را شکل می دهند .

حسن شمشادی داشتن سواد رسانه ای را برای نخبگان و سخنرانان هم بسیار مهم  و ضروری دانست و افزود : بدون  سواد رسانه ای در بیان   مفاهیم برای مخاطبان توفیقی به دست نخواهیم داشت .

او افزود: سواد رسانه‌ای فقط این نیست که کاربر فضای مجازی باشیم بلکه باید توان تحلیل اخبار و رویدادهای منتشر شده از سوی رسانه ها را داشته باشیم. 

کارشناس رسانه منطقه و جهان اسلام اظهار داشت: مفاهیم سواد رسانه‌ای در ۳سطح ضعیف متوسط پیشرفته در جهان امروز در جریان است و در دنیا رسانه‌های مختلف با این مفاهیم جریان سازی می‌کنند.

شمشادی گفت: رسانه‌های انقلابی باید به دنبال به روز کردن و سواد رسانه‌ای باشند و این سواد رسانه‌ای با مطالعه بیشتر و یادگیری ابزار‌های جدید و تولید محتوا و جذابیت در پیام میسر می‌شود.

انتهای پیام/س

مخاطب شناسی و سواد رسانه ای از الزامات اثر گذاری  رسانه های مختلف است 

برچسب ها: فضای مجازی ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.