معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی گفت: اکنون ۴۰ گروه پژوهشی در حوزه علوم انسانی با جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کنند.

ماموریت پارک صنایع فرهنگی نرم ملی است/ فعالیت ۴۰ گروه پژوهشی در حوزه علوم انسانیمحمدرضا پور عابدی معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت پارک صنایع فرهنگی و نرم بیان کرد: آنچه باعث شد جهاد دانشگاهی به سمت تأسیس پارک صنایع فرهنگی و نرم برود تخصصی بودن این مرکز است.

وی ادامه داد: مأموریت این پارک ملی است و البته باید به این نکته توجه داشت که بیش از ۵۰ درصد فارغ‌التحصیلان و دانشجویان جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی فعالیت دارند و نبود پارک علم و فناوری صنایع نرم حس می‌شد.

پورعابدی درباره برنامه این پارک اظهار کرد: این پارک به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده از برنامه‌های مهم آن ایجاد پردیس‌های متعدد در سراسر کشور و استفاده از ایده‌های خلاق است.


بیشتر بخوانید: بیش از ۷۰۰ شرکت فناور، تحت پوشش جهاد دانشگاهی‬‎ است


ضرورت استفاده از فناوری‌های نو 

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: مجبور هستیم که فناوری را وارد فرهنگ کنیم اگر به کمک ابزار‌های سخت فناوری را در بین اقشار مختلف گسترش ندهیم موفق نخواهیم شد؛ استفاده از فناوری‌های نو برای کشور اهمیت بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی فعالیت‌های خوبی را با ستاد توسعه فناوری‌های نرم معاونت علمی دارد، گفت: در مرحله توسعه و طراحی پارک کار‌های خوبی را با یکدیگر داشته‌ایم و جهاد دانشگاهی خود در حوزه‌های فرهنگی، ایده‌های بسیار خوبی داشته است و این نشان دهنده توان خوب جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی است در حال حاضر ۴۰ گروه پژوهشی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی کار می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.