مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از اجرای طرح «مائده ولایت خانوادگی» با مشارکت حداقل هزار و ۴۳۰ خانواده در این استان خبر داد و گفت: همزمان با عید غدیر ۳۱۳ ایستگاه صلواتی اطعام برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه غدیر خم یکی از مهم‌ترین شعائر الهی است، گفت: در احادیث اهل بیت برای بزرگداشت این عید بزرگ بیش از صد‌ها آداب بیان شده است.

وی در ادامه صله رحم، برپایی نماز جماعت، آذین‌بندی مساجد و اطعام نیازمندان را از جمله آداب عید غدیر عنوان کرد و افزود: دادن صدقه نیز در این روز بسیار ارزشمند بوده و بر همین اساس عید غدیر خم بزرگترین و مهمترین اعیاد مسلمانان محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه به همین منظور این سازمان بر اساس وظیفه دینی، سازمانی و تشکیلاتی و برای جهت‌دهی فرهنگ عمومی به عنوان یکی از زیر ساخت‌های تمدن‌سازی اسلامی امسال پیگیر احیای سنت‌های فراموش شده و مورد تأکید اهل بیت عصمت و طهارت در جامعه است، گفت: براساس روایتی از امام رضا (ع) اگر در روز غدیر مومنی را اطعام دهید همانند این است که تمامی انبیا و پیامبران را پذیرایی کرده‌اید.

وی با اشاره به اینکه با احیای سنت اطعام با مشارکت عمومی و در فضای عمومی جامعه از آثار غذای نذری بهره‌مند خواهد شد، ادامه داد: در همین راستا و برای ایجاد نشاط خانوادگی در قالب طرحی با عنوان «مائده ولایت خانوادگی» پیش بینی شده که به مناسبت عید غدیر حداقل ۱۴۳۰ خانواده در سطح استان از غذای خانگی خود یک پرس یا بیشتر را در یک تفرجگاه یا مکان عمومی که خانواده‌ها حضور دارند پخش کرده و از مردم پذیرایی کند.

حجت الاسلام مهدوی با تأکید بر مردمی اجرا شدن این طرح، بیان کرد: این طرح تنها سازماندهی و مدیریت رسانه‌ای و تشکیلاتی می‌طلبد و مقدمات لازم نیز پیش بینی شده است و از مهم‌ترین اهداف این طرح برگزاری بزرگداشت عید غدیر با تأکید بر نشاط خانوادگی در تفرجگاه‌ها است.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح پخت آبگوشت نذری در روز عید غدیر خم در استان گیلان، گفت: این طرح با همکاری مساجد و تشکل‌های مردمی و خیرین تهیه و در روز عید غدیر خم توزیع می‌شود، ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال این طرح در ۳۱۳ ایستگاه با عنوان «اطعام مائده ولایت» با مشارکت و ساماندهی تشکل‌های مردمی، مساجد، هیئت ها، خیرین و موسسات قرآنی صورت گرفته و هر کس به اندازه توان مالی خود در این طرح شرکت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه به سیاست‌های کلان این سازمان اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی برنامه‌های دهه امامت و ولایت با رویکرد محتوا محوری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، توجه به شعار محوری دهه امامت و ولایت لبیک یا رسول الله «و بیانیه گام دوم انقلاب با بهره مندی از مبلغین و مبلغات به ویژه نخبگان حوزه و دانشگاه و تبیین و ترویج مسئله غدیر، تحت شعاع قرار نگرفتن برنامه‌های دهه امامت و ولایت با توجه به فرا رسیدن ماه محرم الحرام، توجه به برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی، بیان و تفسیر آیات ولایت ترویج و مفاهیم نهج البلاغه و خطبه خوانی غدیر، برگزاری نشست‌ها و گفتمان‌های دینی بخشی از سیاست‌های محور سازمان تبلیغات در این دهه است.

وی با اشاره و اینکه سازمان تبلیغات جهت دهنده و حامی چنین مراسم‌های است، اظهار کرد: باید مشارکت‌های مردمی برانگیخته شود، نیازمند حمایت‌های دولتی هستیم، اما این حمایت‌ها نباید سبب شود تا مراسمات مذهبی رنگ و بوی دولتی به خود بگیرند.

انتهای پیام/ا

برپایی۳۱۳ایستگاه صلواتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.