۱۶هزار و ۶۹۱نفر از ابتدای امسال برای دریافت کارت هوشمند ملی در خراسان جنوبی ثبت نام کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، مهرآور ، سرپرست اداره کل ثبت احوال استان گفت: ۵۱۰ هزار و ۴۲۸ نفر از ابتدای اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی تا پایان ماه گذشته برای دریافت کارت هوشمند ملی درخواست خود را ثبت کردند و در استان هنوز ۸۰ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند هیچگونه اقدامی انجام ندادند.

او با بیان اینکه برای کاربردی کردن کارت هوشمند به عنوان کارت مادر، باید تمامی مردم کارت دریافت کنند افزود: امیدواریم افراد باقیمانده هرچه زودتر در زمینه دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند تا اولین استان در کشور باشیم که طرح کارت هوشمند ملی را به اتمام می‌رساند.

مهرآور با بیان اینکه برای رصد مهاجرت و به روز شدن پایگاه جمعیتی کشور، باید مردم آخرین آدرس خود را در سامانه ثبت تغییر نشانی در بستر اینترنت وارد کنند گفت: افراد می‌توانند به صورت رایگان وارد این سامانه شده و آخرین آدرس خود را وارد کنند.

سرپرست اداره کل ثبت احوال استان با بیان اینکه در کشور ۸ میلیون کارت در حال صدور است گفت: درصورتی که چاپخانه دولتی بدنه کارت هوشمند را در اختیار ثبت احوال قرار دهد ظرف مدت ۲۰ روز کارت تمامی افراد صادر و در اختیارشان قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه تاکنون ۸۷ درصد جمعیت واجد شرایط استان برای دریافت کارت هوشمند ملی زیرپوشش طرح قرار گرفتند افزود: اولویت دریافت کارت هوشمند ملی هم در حال حاضر با افرادی است که تاکنون کارت ملی نداشتند و یا آن را گم کرده اند.

انتهای پیام/ک

ثبت نام بیش از ۱۶هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.