طنین انداز شدن دعای کمیل زائران ایرانی در مکه مکرمه + فیلم

زائران ایرانی بیت الله الحرام در مکه مکرمه با خواندن دعای کمیل به مناجات پرداختند.

طنین انداز شدن دعای کمیل زائران ایرانی در مکه مکرمه + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، زائران ایرانی بیت الله الحرام پنجشنبه شب آخرین دعای پر فیض و روح بخش کمیل را قبل از عزیمت به مشاعر مقدسه در مکه مکرمه زمزمه کردند.

در این مراسم باشکوه حجت الاسلام والمسلمین اکبر صمدی یزدی مطالبی درباره ویژگی‌های شخصیت امام محمدباقر(ع) بیان کرد.

صمدی یزدی گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند تا زمان امام محمدباقر(ع) مردم مناسک حج را درست نمی‌دانستند هر چند که چارچوب اعمال را از سوی پیامبر خدا آموخته بودند، اما امام محمدباقر(ع) مسائل پیچیده و جزئیات آن را برای مردم بازگو کردند و این موضوع نیز از سوی ابوحنیفه رئیس مکتب حنفی در کتب مختلف نقل شده است.

وی افزود: هر قدمی که انسان در این سرزمین برمی‌دارد و می‌گذارد ثواب دارد و گناهان حاجی مانند برگ درخت به زمین می‌ریزد. همچنین هنگام غروب روز عرفه، فرشته مقرب خدا به شانه حاجی می‌زند و می‌گوید گذشته‌ات بخشیده شد مواظب آینده باش.

صمدی یزدی با بیان حدیثی از امام محمدباقر(ع) گفت: زائری که سه خصلت در آن نباشد بهره‌ای از سفر حج نبرده است، خداوند دنبال بهانه می‌گردد تا گناهان بنده‌اش را ببخشد.

وی افزود: یکی از این خصلت‌ها ورع است که انسان را از گناه بازمی‌دارد و یک قدم جلوتر از تقواست. تقوا آن چیزی است که انسان را از حرام مسلم پرهیز می‌دهد، اما ورع آن است که انسان را در مقابل شبهه نیز متوقف کند.

به گفته صمدی یزدی، حاجی تا زمانی نورانیتش بعد از حج باقی می‌ماند که گناه نکند. شرط قبولی طاعات و عبادات حاجی آن است که به دنبال معصیت‌های گذشته خود نباشد و بتواند حج خود را حفظ کند.

وی دومین خصلت را پختگی، سعه صدر و ظرفیت داشتن در برابر تندی‌ها و سختی‌ها دانست و افزود: حاجی نباید برخورد ناشایست داشته باشد و باید بتواند خشم خود را کنترل کند.

صمدی یزدی سومین خصلت را خوب رفتار کردن با همسفران و دوستان دانست و گفت: خدمت کردن به حاجیان، به خصوص زائران سالخورده و ناتوان ثوابش حتی بیش از اعمال حاجی است و در روایات و احادیث متعدد بر آن تاکید شده است.

حاجیان پیش از ایام تشریق روح و جسم جان خود را با روضه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و دعای کمیل امیرالمومنین(ع) صفا دادند و آماده حضور در مشاعر برای انجام مناسک حج شدند.


بیشتر بخوانید: بازدید نماینده ولی فقیه از بیمارستان‌های ستادی زائران ایرانی در مکه + فیلم 


انتهای پیام/
 

مراسم پر فیض دعای کمیل در مکه + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.