مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص ماجرای مشاهده مار سمی در ساحل بندر انزلی که در فضای مجازی منتشر شده جوابیه صادر کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قربانعلی محمد پور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در روز‌های اخیر فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد یک مار از یک ساحل وارد دریا می‌شود.

او افزود: پس از انتشار این تصویر یک فایل صوتی هم در فضای مجازی منتشر شد که یک خانم مدعی بود این مار یک مار جعفری است و در جابجایی سنگ از رودبار به انزلی به این منطقه منتقل شده و تاکنون دو نفر را در دهکده ساحلی نیش زده و راهی بیمارستان کرده است؛ این موضوع موجی از نگرانی را در بین مردم استان و مسافران ایجاد کرد و باعث ایجاد شایعات متعدد و بعضا خنده آور نیز شد.

محمد پور تصریح کرد: با دیدن این فیلم ابتدا چند سوال پیش می‌آید. اول اینکه این فیلم صرفا دریا و ساحلی را نشان می‌دهد که موقعیت جغرافیا یی آن مشخص نیست؛ و سوال دوم و مهم‌تر اینکه آیا مار درون تصویر واقعا مار جعفری و سمی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در بررسی به عمل آمده توسط کارشناسان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان مشخص شد که این مار یک مار آبی چلیپر و از مار‌های غیر سمی بومی استان گیلان است؛ و قبل از این نیز بار‌ها در دریا و ساحل مشاهده شده و اصولا سمی نیست تا نیشش خطرناک باشد و از لحاظ ظاهری با مار جعفری بسیار متفاوت است.

قربانعلی محمد پور  به مردم عزیز استان گیلان و به ویژه ساحل نشینان گیلان اطمینان می‌دهد که فیلم و صوت پخش شده و ادعای مطرح شده مبنی بر سمی و خطرناک بودن مار درون تصویر، صرفا یک شایعه بوده که موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم کرده است.

انتهای پیام/آ

شایعه کشف یک مار سمی در ساحل بندرانزلی

برچسب ها: محیط زیست ، مارسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.