استاندار خراسان جنوبی گفت: علت بی رغبتی سرمایه گذاران مسیر طولانی سرمایه گذاری در استان است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی عصر امروز در سومین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تأکید بر تسهیل روند واگذاری زمین و فرآیند استعلامات سرمایه گذاری گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل بی رغبتی سرمایه گذاران برای حضور در خراسان جنوبی، طولانی بودن روند واگذاری زمین و گرفتن استعلامات از دستگاه‌های مربوطه است که بایستی این امر تسهیل شود.


او همچنین در خصوص راه آهن چابهار - بیرجند - مشهد افزود: با پیگیری‌های انجام شده ۳۲ کیلومتر از قطعه بیرجند به سمت ایستگاه یونسی در خراسان رضوی با حضور ۳ شرکت به مناقصه گذاشته شده است که امید است به زودی مراحل اجرایی آن از بیرجند آغاز شود.


استاندار همچنین از تصویب طرح دوم راه آهن به طول ۲۷۱ کیلومتر از بیرجند به گناباد در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد و گفت: برای تکمیل و راه اندازی این طرح نیز ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


پور عیسی، دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان هم از تهیه و تدوین نقشه جامع سرمایه گذاری در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این نقشه سبب ایجاد یک بانک اطلاعاتی از زمین‌های مستعد و همچنین مجوز‌های بی نام می‌شود تا به محض ورود یک سرمایه گذار به استان بتوانیم با ارائه این نقشه روند کار را سرعت بخشیم.


میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم با اشاره به اینکه هم اکنون در استان طرح‌های عمرانی خوبی در حال انجام است، گفت: از تولیدکنندگان و انجمن‌های صنفی میخواهیم تا از این فرصت برای حمایت از تولیدات استان و ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

 


امیرحسنخانی نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی هم خواستار حضور فرمانداران در شهرک‌های صنعتی شهرستان‌ها شد تا مسائل و مشکلات آن‌ها را بررسی و برای آن چاره اندیشی کنند.


افضلی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز خواستارهموار کردن مسیر برای ورود سرمایه گذاران به استان شد.


ارائه چند طرح از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان و ارائه گزارشی از نتایج سفر آقای مخبر و انصاری به استان از دیگر موضوعات مطرح شده در سومین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بود.
انتهای پیام/ب


مسیر سرمایه گذاران را هموار کنید

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار