رئیس فدراسیون ووشو گفت: هدف ما این بود که ووشو را از فضای بسته به باز انتقال بدهیم که میدان آزادی بهترین محل برای اجرای این موضوع بود.

مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری همایش بزرگ روز جهانی ووشو در میدان آزادی اظهار کرد: خوشحال هستم که روز جهانی ووشو همزمان با روز عید فطر شد و توانستیم برای اولین بار همایش بزرگ ورزشی در میدان آزادی برگزار کنیم. میدان آزادی برای مردم ایران خاطره انگیز است و در تاریخ معاصر اتفاقات مهمی در اینجا رخ داده است، اما تاکنون برنامه ورزشی در میدان آزادی برگزار نشده بود که ما توانستیم روز جهانی ووشو را در این محل برپا کنیم. هدف ما این بود که ورزش ووشو را از  فضای بسته به فضای باز  انتقال بدهیم که فکر می‌کنم میدان آزادی بهترین محل در شهر بزرگ تهران برای اجرای این موضوع  بود. از شهرداری منطقه ۹ و سازمان ورزش شهرداری هم تشکر می‌کنم که با حمایت‌های آن‌ها توانستیم این رویداد بزرگ برگزار کنیم.

علی نژاد درباره اینکه برنامه روز جهانی ووشو را  به خوبی اجرا کردید، گفت: بله هدفمان از برگزاری این مراسم ترویج ووشو در بین خانواده‌ها بود و فکر می‌کنم امروز بهترین اتفاق بود که رخ داد.  

امیدوارم از عنوان نایب قهرمانی خود در آسیا دفاع کنیم 

رئیس فدراسیون ووشو درباره ارزیابی اش از مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در برونئی گفت: طبق برنامه تیم‌های ملی نونهالان، نوجوانان و جوانان ما پنج شنبه شب عازم برونئی هستند. در دوره قبل ما نایب قهرمان آسیا شدیم، امیدوارم که بتوانیم از عنوان خود دفاع کنیم. ورزشکاران آماده هستند و ۳ ماه اردو داشتند، اما ورزش قابل پیش بینی نیست و  ما همه تلاش خود را می‌کنیم که بهترین عملکرد داشته باشیم.  

علی نژاد درباره اینکه ترکیب تیم ملی بانوان ووشو مشخص شدند و پیش بینی اش از مسابقات جهانی ووشو در شانگ‌های چین چیست، گفت: البته هنوز نفرات تیم ملی ووشو در بخش بانوان و آقایان نهایی نشدند و در حال حاضر نفرات اول هر وزن مشخص شدند. ۳ ووشو کار در بخش بانوان و ۵ ورزشکار در بخش آقایان به مسابقات شانگ‌های چین اعزام می‌شوند که باید ببینیم که شرایط به چه صورت می‌شود. ما در دوره قبل در مسابقات جهانی در بخش ساندا قهرمان جهان شدیم و همه تلاش خود را می‌کنیم که از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم هر چند که این بار مسابقه در چین است و شرایط با ۲ سال قبل متفاوت خواهد بود.

چینی ها سعی می کنند قهرمانی را از ما بگیرند 

رئیس فدراسیون ووشو درباره اینکه این ورزش برای چینی‌ها  است و کار سختی در چین دارید، گفت: بله ووشو ورزش ملی چین است و ورزش اول این کشور محسوب می‌شود و آنها همه تلاش خود را می‌کنند که قهرمانی را از ما بگیرند و ما هم سعی می‌کنیم که حداقل روی سکو قرار بگیریم. به هر حال با توجه به شرایط اقتصادی باید توقعات خود را تعدیل کنیم.  

با حمایت های مسئولان ورزش 36 نفر به برونئی اعزام می کنیم 

او درباره اینکه حمایت‌ها از ورزش ووشو صورت می‌گیرد، بیان کرد: در مجموع اگر ما می‌توانیم تیم‌های ملی رده‌های پایه خود را با ۳۶ نفر به برونئی اعزام کنیم به علت حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک است وگرنه این کار صورت نمی‌گرفت.  

علی نژاد درباره اینکه پیش بینی کسب چند مدال را در مسابقات قهرمانی آسیا می‌کند، گفت: من معتقدم که ورزش قابل پیش بینی نیست، اما ما تلاش خود را می‌کنیم که بهترین عملکرد داشته باشیم.  

او درباره اینکه استعدادیابی در ووشو صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: استعداد یابی هم در ورزش ووشو صورت گرفته است و کار‌های خوبی در این زمینه انجام دادیم.  


بیشتر بخوانید:

نفرات راه یافته به اردوی تیم ملی ووشو مشخص شدند

ظفری حضور در مسابقات جهانی ووشو را از دست داد

کادر فنی تیم ملی ووشو اعلام شد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار