وسعت مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی، با تصویب دو منطقه جدید باقران بیرجند و کمرسرخ سرایان، ۱۸ هزار هکتار افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  هدایتی زاده رئیس اداره کل محیط زیست استان گفت:منطقه حفاظت شده باقران بیرجند و کمرسرخ سرایان در آخرین شورای حفاظت محیط زیست کشور به عنوان ۲ منطقه حفاظت شده جدید مصوب شد که به زودی به خراسان جنوبی ابلاغ می‌شود.

او افزود: وسعت منطقه حفاظت شده باقران در شهرستان بیرجند ۱۳ هزار هکتار و وسعت کمرسرخ سرایان در شهرستان سرایان ۵ هزار هکتار است که محیط زیست خراسان جنوبی در تلاش است وسعت این مناطق را افزایش دهد.

هدایتی زاده گفت: با اضافه شدن این دو منطقه، تعداد مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی و پناهگاه‌های حیات وحش به ۹ مورد و مساحت این مناطق به یک میلیون و ۸۷۱ هزار و ۳۶۲ هکتار افزایش یافت.

رئیس حفاظت محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست استان، تنوع حیات وحش و پوشش گیاهی بکر این دو منطقه با توجه به خشکسالی‌های اخیر را از دلایل تبدیل شدن باقران بیرجند و کمرسرخ سرایان به مناطق حفاظت شده عنوان کرد و افزود: اختصاص محیط بان، احداث پاسگاه محیط زیست، ممنوعیت شکار، محدودیت چرای دام و فراهم کردن برخی زیرساخت‌های ورود گردشگر از جمله اقداماتی است که پس از تبدیل شدن این مناطق به مناطق حفاظت شده برای آن انجام می‌شود.

اکنون مناطق حفاظت شده درمیان و سربیشه، شاسکوه، آرک و گرنگ، مظفری، باقران بیرجند و کمر سرخ سرایان، مناطق حفاظت شده استان و پناهگاه‌های کجی نمکزار، نایبندان طبس و رباط شور، پناهگاه‌های حیات وحش خراسان جنوبی اند.

انتهای پیام/ک

افزایش ۱۸ هزار هکتار به مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار