خانم منظمی گفت: اجرای طرح جامع مدیریت پیشگیری و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع استان سمنان با هم افزایی دستگاه ها ی اجرایی میسر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: بررسی راهکار‌های نوین در مدیریت پیشگیری و مقابله با حریق در منابع طبیعی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی با هدف پیش بینی، پیشگیری و عکس العمل مناسب در اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع صورت گرفت.

اوافزود: در این نشست با بیان این که شروع فصل حریق و ضرورت آمادگی ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها جهت پیش بینی، پیشگیری و عکس العمل مناسب در اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع انجام می‌شود اجرای طرح جامع مدیریت پیشگیری و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع ظرفیت بسیار مناسبی است که بهره گیری موثر و به هنگام از پتانسیل‌های موجود در استان می‌تواند در واکنش و تصمیم گیری‌های به موقع اثر بخش باشد.

منظمی با تأکید بر آموزش کامل نیرو‌های منابع طبیعی اعم از فنی، اجرایی، اداری و پشتیبانی و حفاظتی در زمینه اطفای حریق، خواستار انجام برنامه‌های در دست اجرا و اعلام نتیجه اقدامات به دفتر حوزه ریاست و فرماندهی یگان حفاظت شد.

ایشان در ادامه شناسایی مناطق حساس و بحرانی و تعیین افراد مجرب و کارآزموده از نیرو‌های با انگیزه منابع طبیعی و تعیین سر اکیپ و تنظیم نحوه برقراری ارتباط به عنوان تیم‌های عملیاتی ویژه اطفاء حریق در سطح کلیه شهرستان‌ها را از اقدامات ضروری برشمرد و از ادارات منابع طبیعی خواست از ظرفیت‌های جوامع محلی، مرتعداران، همیاران طبیعت، انجمن‌های صنفی و اتحادیه‌ها در پیشگیری و وقوع حریق استفاده کنند.

او تامین و آماده سازی ادوات، تجهیزات و بهنگام نمودن خودرو‌های اطفاء حریق، حمل آب، تمرکز تجهیزات گروهی در نقاط بحرانی، اجرای مانور‌های آمادگی جهت حضور به موقع و موثر نیرو‌ها و تمرین برای امداد و نجات، کشیک شبانه روزی و گشت مستمر به ویژه در مناطق حساس و بحرانی، برنامه ریزی و مدیریت ورود افراد و گردشگران به مناطق حساس و بحرانی جهت پیشگیری از بروز حریق وایجاد پست‌های کنترلی و تشکیل جلسات با فرماندهان نظامی استان اعم از سپاه، ارتش، ناجا و بسیج جهت تامین نیرو و تجهیزات از جمله مواردی پیگیری آن تاکید کرد.

انتهای پیام / م

مدیریت ورود افراد و گردشگران به مناطق حساس و بحرانی جهت پیشگیری از بروز حریق در جنگلهای استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.