آیت‌الله سید محمد شاهچراغی گفت : غدیر دارای اهمیتی بسزا است لذا باید تلاش کنیم تا برکات آن را به نسل جوان جامعه بشناسانیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به در پیش بودن عید غدیر خواستار برنامه ریزی مناسب و صحیح برای برگزاری هر چه با شکوه تر برنامه های این ایام شد و گفت: غدیر دارای اهمیتی بسزا است لذا باید تلاش کنیم تا برکات آن را به نسل جوان جامعه بشناسانیم.

او تمسک به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و عمل به آموزه‌های دین مبین اسلام را مایه نجات بشریت از گمراهی دانست و افزود: اگر می‌خواهیم راه را از بیراهه و سره را از ناسره به‌درستی تشخیص دهیم و در دام شیاطین گرفتار نشویم باید عملمان منطبق با دین مبین اسلام باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان یکی از مهم‌ترین فرایض دینی را فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: باید در جامعه دینی نسبت به عمل و اجرای صحیح این فریضه دینی توجه بیشتری صورت گیرد.

آیت‌الله شاهچراغی سه شرط بهترین امت‌ها را ایمان، امربه‌معروف و نهی از منکر برشمرد و افزود: این شروط نشان از اهمیت آن است که باید در جامعه تبیین شود.

او تصریح کرد: هر فردی باید امربه‌معروف و نهی از منکر را از خود و خانواده‌اش آغاز کند و اگر این‌گونه باشد یک امربه‌معروف و ناهی از منکر در جامعه حرف و سخنش می‌تواند اثرگذار باشد.

علیرضا آشناگر استاندار سمنان نیز در این جلسه ضمن اهمیت برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی گفت: این جلسات از شأن و مقامی ویژه و اثرگذار برخوردار است؛ چراکه در آن راهکارهای عملی در موضوعات مختلف مطرح می‌شود.

انتهای پیام / ر

 تمسک به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) مایه نجات بشریت از گمراهی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.