به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از عرضه موفقیتآمیز پژو ۲۰۶ صندوقدار در اواخر دهه ۸۰ شمسی، بار دیگر پروژه تولید یک مدل ارزانقیمت و اقتصادی با هدف جایگزینی پیکان، در دستور کار مدیران ایران خودرو قرار گرفت.
ماحصل این کار در سال ۱۳۹۱ چیزی نبود جز نمونه ارزانسازی شده ۲۰۶ صندوقدار با نام رانا که در واقع یک فیسلیفت اقتصادی بود. ارزانسازیهای صورت گرفته در رانا به قیمت کاهش کیفیت آن تمام شد.
به همین دلیل از اواخر ۱۳۹۲ تیپ LX آن به بازار آمد که نسبت به مدل پایهای رانا، یعنی تیپ EL، ویژگیهای جدیدی مانند بهبود و تغییر رنگ تریم داخلی، سنسور عقب، شیشه بالابر برقی عقب، اسپیکرهای درب عقب و نمایشگر کامپیوتر سفری روی داشبورد داشت.
ایران خودرو همچنین از آذرماه ۱۳۹۴ گارانتی رانا را از ۲ سال (۴۰ هزار کیلومتر) به ۳ سال (۵۰ هزار کیلومتر) افزایش داد تا بلکه رضایت خریداران از این فرانسوی ایرانیزه شده، بیشتر و بیشتر شود. ایران خودرو از اوایل سال ۹۸ «ترمز دیسکی عقب» را از تجهیزات استاندارد رانا حذف کرد.
انتهای پیام/