مدیرستاد هماهنگی کانون‌های مساجد همدان غدیر خم را محور وحدت اسلامی عنوان کرد و گفت: جشن‌های دهه ولایت و امامت در کانون‌های فرهنگی و هنری استان همدان برگزار می‌شود.

غدیر محور وحدت اسلامی است/ کانون‌های مساجد میزبان جشن های عید غدیربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا ناهیدی فرد مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: جشن‌های ویژه عید غدیر خم با برنامه ریزی‌های انجام شده و با رویکرد تبیین موضوع مهم غدیر و ولایت در کانون‌های شهری و روستایی همدان برگزار می‌شود.

او  افزود: غدیر واقعه‌ای عظیم، ارزشمند و الهی است از این رو باید شکوه و عظمت غدیر را در آئین‌ها و مراسم‌های جشن احیاء کنیم.

ناهیدی فر  تصریح کرد: طبق روایات اسلامی بزرگ‌ترین عید مسلمانان جهان عید سعید غدیر است چرا که در این روز دین اسلام به کمال و تعالی می‌رسد و نعمت رسالت تکمیل می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه در برنامه‌ها به تبیین جایگاه غدیر و اهمیت این روز بزرگ و ترویج شعائر دینی و سیره اهل بیت (ع) پرداخته شود، اظهار داشت: برگزاری مراسم جشن ویژه غدیر در مساجد و کانون‌های مختلف فرهنگی هنری و حضور سخنرانان حوزه و دانشگاه و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری از جمله برنامه‌های این ایام است.

او  هدف از اجرای این برنامه‌ها تبیین و تشریح واقعه غدیر عنوان کرد و یادآور شد: اهمیت عید سعید غدیر به عنوان برترین عید‌ها به دلیل اهمیت موضوع ولایت و همچنین شخصیت ممتاز امیر مؤمنان علی (ع) به عنوان امام و پیشوا برترین الگو و نمونه برای مسلمانان است.

ناهیدی فرد گفت: غدیر خم روز معرفی امام علی (ع) به عنوان جانشین و وصی است، روزی که باید از دریای بیکران معرفت الهی جرعه‌ای بنوشیم و سیراب شویم.

انتهای پیام/د.ا

برگزاری جشن‌های عید غدیر درکانون‌های مساجد استان همدان

 

برچسب ها: عید غدیر ، اهل بیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.