مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: تا پایان امسال قرار است ۷۵۰ راس گاو در سطح شهرستان کازرون با نژاد سمینتال تلقیح شود.

حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه تا پایان امسال قرار است ۷۵۰ راس گاو در سطح شهرستان کازرون با نژاد سمینتال تلقیح شود، اظهار کرد: این طرح از سال ۹۶ در سطح شهرستان کازرون آغاز شده و تا کنون ۱۲۲۰ راس گاو با نژاد سمینتال تلقیح شده اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: نژاد‌های بومی شهرستان با استفاده از تکنیک تلقیح مصنوعی با نژاد سمینتال آمیخته شده و در نتیجه تلقیح، گاوی دو رگه با خصوصیات دو منظوره بودن از نظر تولید شیر و گوشت، مقاوم در برابر بیماری، کیفیت تولید شیر و گوشت بالا، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش درآمد ایجاد می‌شود.

رشیدی ادامه داد: گاو سمینتال یک نژاد اقتصادی است و سبب اقتصادی شدن فعالیت گاوداری در روستا‌ها می‌شود.

او با اشاره به اینکه اصلاح نژاد دام به عنوان ابزاری موثر برای بهبود تولیدات و ارتقای فعالیت‌های دامپروری، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: سمینتال نژادی آرام، کم خوراک با کیفیت تولید شیر و گوشت بالاست که هزینه‌های نگهداری آن برای پرورش پایین است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/چ

توسعه گاو‌های دو منظوره با نژاد سمینتال 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار