محمدی گفت: با توجه به تحول علم و فناوری در تمام دنیا، محتوای آموزشی نیاز به تحول و بازنگری دارد.

محتوای آموزشی در دهه‌های قبل سیر می‌کندتورج محمدی معاون پژوهشی دانشگاه علم‌وصنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در صدد این هستیم که تعدادی قطب علم و فناوری در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم، قطب‌های فناوری از کنار هم قرار گرفتن تعدادی اعضای هیئت علمی با هدف تبدیل دانش‌های اندوخته شده به فناوری شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تعداد درخواست‌های رسیده زیاد بود، ولی هنوز مشخص نیست که چه تعداد مصوب شود تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم نقش بیشتری در حل مشکلات کشور داشته باشیم و مرجعیت علمی و فناوری پیدا کنیم، قطب‌های علمی قله‌های توانمند دانشگاه علم‌وصنعت خواهند بود.

معاون پژوهشی دانشگاه علم‌وصنعت اظهار کرد: از این قطب‌ها به صورت مادی و معنوی حمایت می‌شود و امکانات دانشگاه نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا فعالیت‌های خود را ساماندهی کنند.

محمدی در ادامه درخصوص ضرورت تحول محتوای آموزشی اظهار کرد: با توجه به تحول علم‌وفناوری محتوای آموزشی در تمام دانشگاه‌ها نیاز به بازنگری دارد.

وی تصریح کرد: در تمام دانشگاه‌های کشور کتاب‌های مرجع متعلق به سال‌ها و دهه‌های قبل است؛ در دانشگاه‌های تراز اول دنیا منابع جدید ارائه می‌شود که ما نیز باید در کنار استفاده از منابع اصیل گذشته از دستاورد‌های جدید در قالب کلاس‌های درسی ارائه دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.