مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۵ میلیارد تومان برای مهار ریزگرد‌های سیستان مصوب شده است که پس از پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های مشخص شده تعلق می‌گیرد.

۸۵ میلیارد تومان برای مهار ریزگرد‌های سیستان مصوب شده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، شهنوازی مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۵ میلیارد تومان برای مهار ریزگرد‌های سیستان و بلوچستان اختصاص یافت که باید کارگروه مبارزه با پدیده گرد و غبار تشکیل و برنامه ریزی لازم برای نحوه هزینه کرد آن انجام شود.

عبدالرحمن شهنوازی اظهار کرد: مالچ پاشی، احداث بادشکن، نهال کاری، تهیه ماسک تنفسی و آموزش و اطلاع رسانی، لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها از جمله طرح و پروژه‌های مقابله با پدید گرد و غبار است، نوع اقدام برای هر یک از دستگاه‌ها و ادارات متولی مشخص شده، اما اینکه در کدام شهر‌ها اجرایی شود در کارگروه مبارزه با گرد و غبار تصمیم گیری خواهد شد.

پیگیری حقابه تالاب هامون در اولویت‌های دولت برای این منطقه قرار گیرد

پیش از این مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز به مصوب شدن این میزان اعتبار اشاره کرده بود، اما پول‌پاشی را چاره ریزگرد‌های سیستان و بلوچستان ندانست.


بیشتر بخوانید:


وحید پورمردان  افزود: در کنار پروژه‌های تدوین شده، باید رویه‌ای را در پیش گرفت که طی آن فشار بخش‌های کشاورزی، دامداری و شیلات را از روی تالاب هامون برداشت. همه می‌خواهند سهم خود را از این تالاب برداشت کنند، درحالی‌که گام اول برای مقابله با گرد و غبار، حفظ هامون است.

او ادامه داد: باید دیپلماسی آب فعال و پیگیری حقابه تالاب هامون در اولویت‌های دولت برای این منطقه قرار گیرد، ۸۲۰ میلیون مترمکعب حقابه ایران است که دولت افغانستان آن را دریغ می‌کنند.

انتهای پیام/ع

پیگیری حقابه تالاب هامون 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار