نماینده، ولی فقیه در گیلان هجوم بی رویه زمین خواران به روستا‌ها را تهدیدی برای استان عنوان کرد و گفت: گیلان مورد طمع زمین خواران، جلگه خواران و کوه خواران واقع شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار مدیر و معاونان صندوق کارآفرینی امید گیلان گفت: از بدو تاسیس صندوق کارآفرینی مایه امید در جامعه شده است.

او به تمرکز صندوق کارآفرینی امید در روستا‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده برای مهاجرت نکردن روستائیان به شهر‌ها از اینکه در راستای اشتغالزایی در روستا‌ها متمرکز شدید خوب است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بعضی از آسیب‌های اجتماعی و حاشیه نشینی در شهر‌ها معلول مهاجرت روستائیان به شهر‌ها است، تصریح کرد: بستر‌های عمرانی برق، گاز، راه روستایی در بیش از ۹۰ درصد روستا‌های گیلان فراهم است و باید برای اشتغالزایی در روستا‌ها برنامه ریزی کرد.

آیت الله فلاحتی، هجوم بی رویه زمین خواران به روستا‌ها را تهدیدی برای گیلان دانست و بیان کرد: گیلان مورد طمع زمین خواران، جلگه خواران و کوه خواران واقع شده است و به لحاظ عوامل مختلف روستائیان مجبور به فروش زمین خود می‌شوند.

او با تاکید بر تقویت بنگاه‌های کوچک تولیدی، خاطرنشان کرد: بنگاه‌های کوچک زوبازده اند و آسیب‌های آن‌ها کم است.

نماینده، ولی فقیه در گیلان، خواستار ایجاد رابطه صندوق کارآفرینی امید با بانک ها، جهاد کشاورزی و محیط زیست شد وتصریح کرد: هنوز مردم از فعالیت‌ها و برنامه‌های صندوق کارآفرینی اطلاعی ندارند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید باید برای جوانان کارآفرین تسهیلاتی ایجاد کند، یادآور شد: اگر آموزش‌های لازم به کشاورزان داده شود می‌توانند ده‌ها محصول را در اراضی خود کشت کنند.

وی ادامه داد: متولیان صندوق کارآفرینی امید منتظر مراجعه کارآفرینان نمانند بلکه به دنبال جوانان برای ایجاد اشتغال به ویژه در روستا‌ها بروند.
امام جمعه رشت بر بازرسی و نظارت بر تسهیلات پرداختی توسط صندوق کارآفرینی امید تاکید کرد و افزود: اینکه تسهیلات پرداختی منجر به اشتغال پایدار شود، مهم است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر حمایت جوانان، خاطرنشان کرد: حمایت تنها مالی نیست بلکه جوانان نیازمند حمایت‌های معنوی هستند.

او، حمایت معنوی از تقویت مادی را مهم‌تر دانست و اضافه کرد: به اراده برای کار و تولید کارآفرینان توجه داشته باشید.

ایجاد ۲ هزار اشتغال پایدار توسط صندوق کارآفرینی امید گیلان
نادر شیرکوند  مدیر صندوق کارآفرینی امید گیلان نیز در دیدار مذکور به وظیفه ذاتی این صندوق مبنی بر اشتغالزایی و کارآفرینی اشاره کرد و افزود: حمایت از کارآفرینان به ویژه در روستاها، کسب و کار خرد و بوم گردی از اولویت‌های صندوق کارآفرینی امید در استان است.
او به دو منبع صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به کارآفرینان اشاره کرد و افزود: تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی با سود ۴ درصد است ضمن اینکه تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی با سود ۶ درصد و بالاتر پرداخت می‌شود.
شیرکوند با بیان اینکه تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به طرح‌هایی که دارای توجیه اقتصادی و فنی هستند پرداخت می‌شود، تصریح کرد: سیاست صندوق مذکور ایجاد اشتغال است و به افرادی که دارای ایده هستند، پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید گیلان از پرداخت ۴۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی توسط این صندوق در استان خبر داد و بیان کرد: تعداد ۲ هزار نفر به طور مستقیم دارای شغل پایدار شدند.

شیرکوند با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان این نهاد، تصریح کرد: سال ۹۸ اولویت صندوق کارآفرینی بر روستاهاست و ایجاد بنگاه‌های کوچک تولیدی و توسعه بوم گردی را در برنامه داریم.

انتهای پیام/آ

بنگاه‌های کوچک تولیدی را تقویت کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.