به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اکبر حسینی بیان کرد: به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و پاسخگویی به انتقادهای شهروندان در مورد تخلفات واحدهای صنفی و غیر صنفی، بیش از ۹۰ مورد شکایت از طریق سامانه ۱۲۴ و هیات رسیدگی به شکایات صنفی دریافت و سپس رسیدگی شد.
او ادامه داد: از مجموع شکایات دریافتی سامانه ۱۲۴، بیشترین گزارش شکایت در بخش کالایی مربوط به عرضه مواد پروتئینی، میوه و تره بار، نان و صنوف قنادی بود که پس از بررسی بازرسی و نظارت، منجر به تشکیل پرونده به ارزش بیش از ۲۸۵ میلیون ریال شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جم عنوان کرد: شکایتهایی نیز در بخش خدمات شامل هزینه نصب کابینت و دکوراسیون، خدمات فنی اتومبیل، مشاورین املاک، مصالح ساختمانی و آرایشگری زنانه وجود داشت، که ازطریق هیات رسیدگی به شکایات و حل اختلافِ بازرسی و نظارت دریافت شد و پس از بررسی در هیات رسیدگی به شکایات منجر به مصالحه و رضایت شاکی به ارزش ریالی ۸۱۰ میلیون ریال شد.
حسینی با اشاره به ماده ۱۵ قانون نظام صنفی، از مردم خواست، در صورت دیدن هرگونه تخلف و یا اجحاف در حق مصرفکننده (اعم از گران فروشی، کم فروشی و تقلب، درج نکردن قیمت، صادر نکردن صورتحساب و ...) مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گزارش کنند.
انتهای پیام/ک