سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز از کسب رتبه دوم و مدال نقره المپیاد علمی دانش آموزان کشور توسط خانم ریحانه باجی دانش آموز دبیرستان فدک این ناحیه خبر داد.

صادق نیسی گمراوی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: المپیاد علمی دانش آموزان کشور هر ساله در ۴ مرحله برگزار می‌شود و ریحانه باجی دانش آموز پایه یازدهم دبیرستان متوسطه دوم دخترانه فدک مدال نقره این المپیاد کشوری را به خود اختصاص داد.

او افزود: برای رشد و تشویق دانش آموزان با استعداد آزمونی تحت عنوان المپیاد علمی دانش آموزی در رشته‌های ادبی، ریاضی،  زیست شناسی،  شیمی،  فیزیک،  کامپیوتر، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی،  نجوم و اختر و فیزیک وجغرافیا برپا می گردد.

نیسی گمراوی بیان داشت: هر المپیاد در ۴ بخش مرحله اول، مرحله دوم، دوره آموزشی تابستان و دوره آموزشی طلای کشور انجام می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز ادامه داد: بدین گونه که که شرکت کنندگانی که در مرحله اول پذیرفته می‌شوند در مرحله دوم المپیاد شرکت می‌کنند و برای پذیرفته شدگان مرحله دوم در طول تابستان دوره‌ای برگزار شده که در پایان آن تعدادی آزمون برگزار می‌گردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در انتها بر اساس نمره به داوطلبان مدال‌های طلا، نقره و برنز تعلق می‌گیرد در پایان برای کسانی که موفق به کسب مدال طلا شده اند آزمون انتخاب تیم برای المپیاد‌های جهانی برگزار می‌شود.

نیسی گمراوی با تبریک این موفقیت چشمگیر، تاکید کرد: تلاش‌های حوزه معاونت آموزش متوسطه، کارشناسان، مدیر محترم دبیرستان و دبیران فرهیخته در این موفقیت شایسته تقدیر است.

انتهای پیام/م

برپایی المپیاد علمی دانش آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.