فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان گفت: هیات های مذهبی با ترویج سبک زندگی اسلامی و تخلق به آداب حسینی می تواند از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سرهنگ پاسدار مرتضی عمومهدی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان در گردهمایی هیئات مذهبی شهرستان کاشان در قالب آیین چاووش محرم در مرکز هیات فاطمیه این شهرستان با اشاره به اینکه به عنوان یک رزمنده، هیاتی و کفش جفت کن هیات در خدمت مردم هست گفت: ما رهرو راه امام حسین (ع) و اصحاب باوفایش هستیم که امروز در دنیا با عزت و سربلندی پا جای پای شهدا بگذاریم.

او، با تاکید بر اینکه ما هیات سکولار یعنی هیاتی بی تفاوت به مسائل روز و مشکلات جامعه را نمی‌خواهیم افزود: هیات سکولار یعنی هیاتی که افراد آن نسبت به مسائل روز جامعه بی تفاوت، بی خیال و بدون دغدغه باشند و هر اتفاقی در جهان بیفتد برایشان مهم نباشد و فقط به فکر منافع خود باشند و بگویند به ما ربطی ندارد دیگران مسئول هستند.

به گفته او، از آنجا که قیام سیدالشهدا درراستای احیای امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم است هیاتی‌ها نباید بگویند مسائل روز سیاسی بازی است و ربطی به ما ندارد بلکه باید از زد و بند‌های سیاسی و احزاب سیاسی دوری کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان، تبیین احکام اسلامی و شرعی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی را توسط سخنرانان در هیئات مذهبی تاکیدکرد و گفت:متولیان هیئت‌ها نباید به بهانه اینکه نمیخواهیم هیاتمان سیاسی بازی شود، از بیان واقعیت‌ها و مسائل روز جامعه برای مردم پرهیز کنند.

سرهنگ پاسدار عمومهدی، با اشاره به اینکه امروز متاسفانه بر اساس اعلام مسوولان آمار طلاق و اعتیاد در کاشان افزایش یافته است، یادآور شد: چرا در شهری که همه زیر پرچم حسینی هستند و از معارف الهی بهره مند می‌شوند باید این آمار رشد داشته باشد.

او تصریح کرد: در هیئت‌های مذهبی باید ضمن برگزاری مراسم عزاداری، مداحی و همچنین تبیین معارف الهی و اسلامی، در خصوص آسیب‌های اجتماعی نیز برای مردم و بخصوص جوانان سخن گفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان گفت: اینکه هیئتی صرفا فقط به مداحی، عزاداری و گریه کردن برای امام حسین (ع) بپردازد با اصل تقید و غیرت دینی منافات و مغایرت دارد و باید روی مسائل روز، بیان آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از وجود انحراف‌های دینی در هیئت‌های مذهبی و مسائلی که جوانان را از اصل حماسه و شور انقلابی عاشورا دور می‌کند، پیشگیری کرد.

سرهنگ پاسدار عمومهدی، با بیان اینکه تمام قیام حضرت سید الشهدا (ع) در مقابل ظالم برای دفاع از مظلوم و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، اظهارداشت: رویکرد بسیج و سپاه در سال‌های اخیر بیشتر فرهنگی، اجتماعی، آموزش‌های تحکیم خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی، خدمات بسیج جامعه پزشکی در قالب طرح شهید دکتر رهنمون با اعزام پزشک و ویزیت رایگان بیماران در مناطق محروم، خدمات جهادی و خدمت رسانی به مردم بخصوص محرومان و مستضعفان جامعه است

او با اشاره به اینکه ۱۰ قرارگاه در ۱۰ محله برای رفع مشکلات مردم راه اندازی شده است که هیات‌های مذهبی نیز می‌توانند از این ظرفیت‌های خدمت رسانی اجتماعی و جهادی بسیج و سپاه بهره‌مند شوند و ما را یاری و کمک کنند.

حضور «پلیس یار» در هیئات مذهبی

سرهنگ علی قربانی، جانشین فرمانده انتظامی کاشان نیز از مسوولان هیئت‌های مذهبی خواست برای برقراری نظم و امنیت بیشتر، افراد مومن و معتمد را به عنوان «پلیس یار» به نیروی انتظامی معرفی کنند.

با تاکید براینکه استفاده از علمات بزرگ، استفاده از آلات و ادوات موسیقی حجیم بویژه طبل‌های بسیار بزرگ که صدای آن باعث آزار و اذیت می‌شود در هیئت‌های مذهبی ممنوع است، تاکیدکرد: در صورت مشاهده، این گونه ادوات جمع آوری می‌شود.

او با اشاره به پرهیز از اغتشاش و درگیری بین هیئت‌های مذهبی، تصریح کرد: بر اساس قانون تمام هیئت‌های مذهبی تا ساعت ۲۳ می‌توانند به عزاداری بپردازند و حق ندارند دو طرف خیابان تردد کنند و راه عبور و مرور مردم را ببندند.

به گفته او، به موجب ماده قانونی ۶۱۷-۶۱۸ و ۶۳۸ اگر برای مردم ایجاد مزاحمت کنند طبق قانون مجازات می‌شوند.

جانشین فرمانده انتظامی کاشان همچنین تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی برای رفاه حال مردم نباید نسبت به استقرار ایستگاه‌های صلواتی در خیابان‌های اصلی شهر اقدام کنند.

به گفته وی حرکت هیئت‌های مذهیی در خیابان و کوچه و معابر شهر کاشان نیاز به اخذ مجوز نیروی انتظامی دارد.

جانشین فرمانده انتظامی کاشان، با تاکید بر اینکه تمامی هیئات مذهبی موظف به رعایت مسائل و نکات ایمنی برق، گاز نصب داربست‌ها در خیابان و کوچه‌ها بویژه نصب چادر‌ها در تکایا هستند گفت: هر گونه اتفاق یا حادثه‌ای بوقوع پیوندد روسای هیئات مسئول و پاسخگو هستند.

سرهنگ قربانی، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) دانست و گفت: متاسفانه رعایت این مهم در کاشان کم رنگ شده است.

وی در پایان اظهارداشت: هیئات مذهبی در صورت بروز مشکلات یا درگیری با اسن شماره تلفن ۲۱۸۳۰۱۱۰ و ۲۱۸۳۰۱۰۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.