همزمان با هفته دولت بهره برداری از طرح بهسازی ۳۵۵ واحد شهری و روستایی در قالب طرح بازسازی مناطق سانحه دیده در شهرستان فیروز آباد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد علی صیادی مدیر بنیاد مسکن شهرستان فیروز آباد گفت: برای بهسازی ۲۲۰ واحد مسکونی در قالب طرح ویژه بهسازی حدود ۸۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و برای بازسازی ۱۳۵ واحد آسیب دیده از سوانح و سیل دراین شهرستان ۵ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان هزینه شده است.

او افزود: آغاز عملیات اجرایی عمده این طرح‌ها سال‌های ۹۶ و ۹۷ بوده است و با ارائه این تسهیلات ساکنان این واحد‌ها اکنون توانسته اند از واحد‌های بهسازی شده بهره‌مند شوند.

صیادی ادامه داد: بهسازی و بازسازی مناطق آسیب دیده از حوادث یکی از کارکرد‌های اصلی بنیاد مسکن است، این فعالیت‌ها در راستای وظایف جهادی بنیاد مسکن تعریف می‌شود و موجب ایجاد عدالت در توسعه و محرومیت زدایی است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فیروز آباد با ارائه گزارشی از عملکرد این بنیاد در سال گذشته هم  بیان کرد: تملک و واگذارى ٣٠٢٩ هکتار زمین جهت توسعه روستایى و اسکان عشایر و جابه جایى روستاهاى حادثه دیده از سیل و زلزله دراین شهرستان انجام شده است.

صیادی تهیه و اجراى طرح هادى روستایى را از دیگر عملکرد‌های بنیاد مسکن بر شمرد و گفت: در سالی که گذشت طرح هادى کلیه روستاهاى بالاى ٢٠ خانوار شهرستان در دو بخش مرکزى و میمند انجام شده است.

همچنین بازنگرى طرح هادى ٢٣ روستا در دو بخش و اجراى طرح هادى روستایى شامل جدول تک لبه و کانیوو و جداره سازى و پیاده رو سازى و زیرسازى و آسفالت در اکثر روستاهاى ٢ بخش مرکزى و میمند از ٢٠ تا ٨٠ درصد معابر اصلى انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فیروز آباد با تشریح عملکرد بنیاد در زمینه اعطاى تسهیلات کم بهره روستایى هم گفت: بهسازى و بازسازى و مجموعه سازى روستایى و شهرى با اعطاى تسهیلات کم بهره در شهر و روستا در موارد عادى و پس از حوادثى مانند سیل و زلزله که منجر به احداث ٨٣٠٠ واحد مقاوم و تکمیل و تعمیر ٧٦٠٠ واحد شهرى و روستایى از عملکرد‌ها دراین حوزه است.

او همچنین به صدور پروانه ساختمانى اشاه کرد و گفت: همکارى با دهیارى هاى روستایى در تهیه نقشه و معرفى ناظرین فنى در بخش صدور پروانه هاى ساختمانى و نظارت بر ساخت و ساز‌ها از ابتدا تا پایان کار ساخت و سازهاى مسکن روستایى به تعداد ۶ هزار و ۲۰۰ واحد در این شهرستان دنبال شده است.
انتهای پیام/م

طرح بهسازی ۳۵۵ واحد شهری و روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار