نهاوندیان گفت:روند مثبت شاخص‌های اقتصادی کشور در ماه‌های اخیر،نشان دهنده بی نتیجه بودن ادامه فشار اقتصادی دشمنان است.

نشانه‌های خروج از بحران اقتصادی در کشور مشهود استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،نهاوندیان،معاون اقتصادی رئیس جمهور در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان روز پنجشنبه با اشاره به این که نشانه های خروج از التهاب و بحران اقتصادی در کشور در ماه های اخیر مشهود است،گفت: باید برای دو سال آتی برای رونق و اصلاح ساختار اقتصادی و واگذاری تصدی گری دولت در اقتصاد به بخش خصوصی برنامه ریزی و تلاش شود.

او هدف اصلی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را ارتقای تاب آوری و انعطاف پذیری اقتصادی در مواجهه با شوک‌ها با حفظ اهداف و جهت گیری بلند مدت ارزیابی و تصریح کرد: طی ۶ سال گذشته در این مسیر حرکت شده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور کاهش هم زمان نرخ تورم با افزایش رشد اقتصادی در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ و آشکار شدن نشانه‌های خروج از التهاب اقتصادی در ماه‌های اخیر را با کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه، شاهد این موضوع دانست و افزود: این نشان می‌دهد سخت‌ترین شرایط را پشت سر گذاشته ایم.

نهاوندیان پیام روند مثبت شاخص‌های اقتصادی کشور در ماه‌های اخیر را به دشمنان بی نتیجه بودن ادامه فشار اقتصادی آنان دانست و تصریح کرد: شرایط حتما تغییر می‌کند و به جهش در شاخص‌های اقتصادی امیدواریم.

او شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را فرصتی مغتنم برای رفع موانع تولید، سرمایه گذاری و صادرات و واردات و رونق اقتصادی خواند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های بسیار مناسب اقتصادی قم از جمله در بخش گردشگری، حمل و نقل، صنایع و معادن و خدمات، پیگیری مشکلات مطرح شده در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تاکید کرد.

در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان برنامه و بوجه و مدیران کل صنعت، معدن و تجارت و تعاون کار و رفاه اجتماعی گزارشی از اخرین وضعیت شاخص‌های اقتصادی استان، کار‌های انجام شده و برنامه‌های محوری برای رونق تولید و اقتصاد ارائه کردند.

صدور ۵۵۰ جواز تاسیس صنعتی و صنفی با بیش از ۱۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری از سال ۹۷ تاکنون، احیای ۴۰ واحد راکد صنعتی، اتمام و در حال اجرا بودن ۹۷ طرح مصوب اقتصاد مقاومتی طی سه سال گذشته، تصویب و ابلاغ ۳۴ طرح و ۱۴ برنامه محوری برای سالجاری، پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بیش از یکهزار طرح در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری و پائین‌تر بودن نرخ بیکاری قم از میانگین کشوری.

رئیس و دبیر کل اتاق بازرگانی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و انجمن صادرکنندگان استان هم موانع موجود و پیشنهاد‌های خود را برای رونق تولید و اقتصاد کشور بیان کردند.

مشکل بازگشت وام ارزی تولیدکنندگان به بانک‌ها با نرخ آزاد روز، تعهدات برگشت ارز حاصل از صادرات ریالی و تاثیر منفی آن بر صادرات، اجرای نادرست قانون مالیات بر ارزش افزوده، نرخ بالای وام‌های بانکی، قوانین مشاغل سخت و زیان آور، بالا بودن نرخ زیر ساخت‌های لازم برای تولید، نابسامانی در عرضه مواد اولیه پتروشیمی، طولانی شدن تصمیم گیری درباره مشکلاتی که حل آن‌ها در دست مراکز تصمیم گیری ملی است.

تشکیل کمیته پایش مشکلات اقتصادی در همه استان‌ها و استفاده دولت از پیشنهاد‌های عملیاتی آنان و راه اندازی رادیو گفت و گوی اقتصادی بخش خصوصی و دولت هم از مهمترین مسائل و پیشنهادات نمایندگان فعالان بخش خصوصی بود.

استاندار هم با اشاره به سرفصل برنامه‌های محوری چهارده گانه استان در حوزه اقتصاد مقاومتی از جمله در توسعه زیر ساخت‌های گردشگری، توسعه حمل و نقل، اکتشاف و فرآوری مواد معدنی، توسعه واحد‌های صنعتی، احیای بافت‌های ناکارآمند و توسعه اشتغال و بهبود فضای کسب و کار گفت: همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری قم در نیمه پائیز از برنامه‌های رونق تولید و اشتغال و سرمایه گذاری در استان است.

نهاوندیان در سفر به قم پیش از ظهر امروز یا آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کرد. این دیدار بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

بازدید و افتتاح طرح ساماندهی و بهسازی محور فرهنگی تاریخی محله و گذر باغ پنبه قم هم از دیگر برنامه‌های آقای نهاوندیان بود.

این طرح با سه میلیارد تومان اعتبار بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی در سال ۹۷ اجرا شد.

طرح ساماندهی و بهسازی محور فرهنگی تاریخی باغ پنبه شامل ۵۵۰ متر کف و جداره سازی محله و مرمت گذر و طاق‌های موجود است.

انتهای پیام/ش

معاون اقتصادی رئیس جمهور در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سعید فروزان
۱۹:۳۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
بعد از شش سال ، وعده برای دوسال آینده میدهند
همانطور که جناب رئیسی فرمودند ،باید نظام مالیاتی ،بانکی ،اقتصادی کشور درست شود ، آنوقت تمامی مشکلات مردم و کشور نم حل خواهد شد بطور اتوماتیک ،
آقایان اصلاح طلب مردم شعارهای شما را دیگر نمیخواهند ، قدرت عمل و انجام را لازم دارند
آخرین اخبار