با حضور شهردار شیراز فرهنگسرای حکمت با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همزمان با هفته دولت ۱۸ پروژه فرهنگی، عمرانی، خدماتی، ورزشی و زیست محیطی در هفته دولت با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان توسط شهرداری شیراز به بهره‌برداری می‌رسد که فرهنگسرای حکمت عصر دیروز افتتاح شد.

آیین افتتاح فرهنگسرای حکمت واقع در شهرک استقلال با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال با حضور شهردار، رئیس شورای شهر شیراز و دیگر مسؤولان شهری شیراز برگزار شد.

حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در حاشیه این مراسم، با اشاره به اینکه وظیفه شهرداری فراهم کردن امکانات است، گفت: قرار نیست برای این فرهنگسرا جذب نیرو داشته باشیم و از کارکنان شهرداری آن را اداره کنند، بلکه خود مردم، انجیو‌ها و هیئت‌های فرهنگی و مذهبی باید محور باشند و توسط آنان مدیریت شود.

او افزود: در حوزه فرهنگی باید به زیرساخت‌ها و در حوزه نرم افزاری به رویکرد‌ها توجه داشته باشیم، ابراز داشت: امسال و سال آینده فضا‌های فرهنگی متعددی در شیراز مورد بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار شیراز گفت: در محله کوزه‌گری که از نقاط محروم شیراز است، فرهنگسرای جوان با ۱۲ سالن سینما در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و جشنواره فیلم فجر نیز در سال آینده به میزانی شیراز در این فرهنگسرا اجرایی خواهد شد.

اسکندرپور یادآور شد: در محله کفترگ نیز پردیس فرهنگی با سالن تئاتر آغاز به کار خواهد کرد.

شهردار شیراز با بیان اینکه شاید شهروندان از ما خرده بگیرند که با وجود باغ جهان‌نما که یک مکان گردشگری در شیراز است، طی این سال‌ها چه ظرفیتی را به شیراز اضافه کردید، گفت: ما در پاسخ خواهیم گفت که باغ ایرانی با وسعت بزرگتری از باغ جهان‌نما در بلوار امیرکبیر را سال آینده افتتاح خواهیم کرد.

او با بیان اینکه شیراز را به پیشینه تاریخی و داشته‌های فرهنگی آن می‌شناسند، اظهار داشت: وجود مجتمع‌های بزرگ تجاری و مسکونی برای شهر شیراز اعتبار نیست، بلکه برای جهانیان شیراز با سعدی و حافظ و حرم حضرت شاهچراغ (ع) که از داشته‌های غنی فرهنگی و تاریخی ما است، جذابیت دارد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه نماد شیراز بافت تاریخی است، افزود: در دو دهه گذشته جمعیت بومی از بافت نقل مکان کردند و افراد دیگری ساکن شدند که هیچ تناسب فرهنگی با بافت شیراز ندارند و متأسفانه عنوان می‌شود که ناهنجاری‌ها هم در بافت رخ می‌دهد؛ آیا شایسته است که شهر شعر و هنر به مرکز ناهنجاری‌ها تبدیل شود.

اسکندرپور تأکید کرد: رویکرد ما در مدیریت شهری جدید این بود که ثروت عظیم مردم شیراز یعنی بافت باید دوباره احیا شود و گردشگران بافت را به عنوان نخستین مکان انتخاب کنند.

او با بیان اینکه سال گذشته ۵ محور گردشگری در بافت احیا شد، گفت: مابقی محور‌ها در سال جاری احیا و بافت منطقه جذابی برای سکونت خواهد شد.

اسکندرپور یادآور شد: عباس آخوندی در دیداری این جمله را عنوان کرد که من باور نمی‌کنم بافت شیراز طی ۲ سال دستخوش تغییر شده باشد، با این رویه در آینده مردم به بافت باز می‌گردند.

فرهنگسرای حکمت از نظر وسعت بی نظیر است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین گفت: ساخت فرهنگسرای حکمت با این وسعت و کیفیت در شیراز منحصر به فرد است.

عبدالرزاق موسوی با اشاره به اشراف خود بر مسائل بودجه‌ای و مالی شهرداری افزود: تأمین بودجه برای ساخت این فرهنگسرا و دیگر پروژه‌ها توسط شهرداری شیراز علی رغم وجود مشکلات مالی کشور و وجود هزینه‌های بالای جاری قابل تقدیر است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خطاب به مدیران شهری و شهروندان حاضر در آیین افتتاح فرهنگسرای حکمت عنوان کرد: امیدواریم فعالیت‌های مختلف در این فرهنگسرا شکل و مورد استفاده شهروندان قرار بگیرد، چون حق مردم برای دریافت خدمت بسیار بالا است.

امام جمعه شهرک‌های شمال غرب شیراز نیز در آیین افتتاح فرهنگسرای حکمت گفت: فرهنگ غنی لازمه یک کشور مقتدر است.

حجت الاسلام مرادی افزود: وجود فرهنگسرا یک فرصت مناسب برای شهروندان است.

علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین افتتاح فرهنگسرای حکمت عنوان کرد: ساخت فرهنگسرا برای استفاده شهروندان امر مهمی است، اما مهمتر از آن استفاده بهینه از آن است.

فرهنگسرای حکمت به قطب صنایع دستی و هنر‌های تجسمی تبدیل می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: شیراز ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیار غنی دارد که برای حفظ و تقویت این میراث فرهنگی باید سرمایه‌گذاری کرد.

ابراهیم گشتاسبی راد خاطرنشان کرد: ایجاد فرهنگسرا و ارائه آموزش‌های مختلف فرهنگی و هنری در آن یکی از راه‌های حفظ و تقویت داشته‌های فرهنگی است.

او افزود: درصدد هستیم فرهنگسرای حکمت را با استفاده از اساتید مجرب به قطب صنایع دستی و هنر‌های تجسمی تبدیل کنیم و شاهد حضور و استفاده شهروندان از اقصی نقاط شهر از این فرهنگسرا باشیم.

براساس این گزارش شهرداری شیراز همزمان با هفته دولت ۱۸ پروژه فرهنگی، ورزشی، تفریحی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان را افتتاح کرد. فرهنگسرای حکمت واقع در شهرک استقلال بلوار جهاد به مساحت سه هزار و ۷۰۰ مترمربع شامل سالن سینما، سالن ورزشی، فضای آموزشی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

از دیگر پروژه‌هایی که شهرداری شیراز طی هفته دولت سال جاری افتتاح کرد می‌توان به فاز دو بوستان بعثت، بلوار ۶۰ متری تخت جمشید شرقی، پروژه مرمت و بدنه سازی گذر‌های تاریخی خیابان کریم خان و لطفعلی خان زند، مسجد گنج و گذر حاج زینل، سامانه ساماندهی پسماند‌های عمرانی و ساختمانی، سامانه مدیریت املاک و مستغلات شهرداری شیراز، سامانه نظارت بر حمل و نقل عمومی، حفاری و تجهیز سه حلقه چاه عمیق، لوله گذاری جمع آوری و دفع روان آب‌های جاری، تکمیل کندرو جنوبی بلوار دکتر حسابی، تخصیص دو دستگاه اتوبوس شادی، اجرای طرح هندسی و محوطه سازی اطراف حرم علی بن حمزه (ع) و پارک شهید قانعی، احداث پل هوایی و ... اشاره کرد.

همچنین با نگاهی به گذشته می‌توان گفت که شهرداری شیراز در دهه فجر سال۹۶ توانست ۷۵ پروژه با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان؛ هفته شیراز سال گذشته ۴۵ پروژه با اعتبار ۷۷ میلیارد تومان؛ هفته دولت سال گذشته ۲۴ پروژه با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان؛ دهه فجر سال گذشته ۲۵ پروژه با اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومان که طبق آمار شهرداری شیراز بیشترین میزان ریالی پروژه در بین کلانشهر‌ها را افتتاح کرد؛ هفته شیراز سال جاری ۱۲ پروژه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و در هفته دولت سال جاری ۱۸ پروژه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان افتتاح کند.

در مجموع مدیریت شهری شیراز به سکانداری مهندس اسکندرپور طی دو سال گذشته به مناسبت‌های مختلف همچون هفته شیراز، هفته دولت و دهه فجر ۱۹۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۱۵ میلیارد تومان را افتتاح کند.
انتهای پیام/م

افتتاح فرهنگسرای حکمت در شیراز

برچسب ها: شهرداری ، هفته دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار