مدیر کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش به تشریح چگونگی برگزاری مراسم «احلی من العسل» در ایام محرم برای نوجوانان پرداخت.

جزئیات برگزاری مراسم «احلی من العسل» در ایام محرممحمدرضا مسیب زاده مدیر کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ویژه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای نوجوانان  در ایام محرم اظهار کرد: با توجه به رهنمود‌های رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به نوجوانان و جوانان مبنی بر لزوم برجسته کردن ارزش‌های معنوی برنامه‌هایی را در این حوزه مورد توجه قرار دادیم تا ارزش‌هایی از قبیل شجاعت، ایثار، اعتماد به نفس در نوجوانان تقویت شود.

او ادامه داد: عملیاتی کردن سند تحول بنیادین مبنی بر تحقق اهدافی، چون ولایت مداری، تولی، تبری، معرفی نقش الگوی شهدای نوجوان به ویژه شهدای کربلا در دستور کار است.

مسیب‌زاده به برگزاری همه ساله مراسم احلی من العسل در روز ششم محرم اشاره و اظهار کرد: در این روز هیئت‌های عزاداری به سوگواری می‌پردازند و امسال هم در ستاد برگزاری سوگواره متشکل از نهادهایی چون سازمان اوقاف، انجمن اسلامی دانش آموزان، سازمان دانش آموزی، صدا و سیما و بسیج دانش آموزی، تجمعات مذهبی دانش آموزان برگزار می‌شود.

مدیر کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال به دلیل آن که ششم محرم مقارن با روز جمعه است مراسم احلی من العسل در هفتم محرم برگزار می‌کنیم که ۳۲ محفل استانی در ۷۵۰ منطقه میعادگاه نوجوانان است.


بیشتر بخوانید: کمبود ۱۰۰ هزار مربی پرورشی در مدارس/ تمرکز فعالیت مشاوران در مقطع متوسطه اول


شرکت ۵ هزار نوجوان تهرانی در مراسم احلی من العسل

او بیان کرد: در تهران ۵ هزار نوجوان در حرم مطهر و بیش از ۲ هزار دانش آموز هم در مرقد مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) به عزاداری می‌پردازند.

مسیب‌زاده با اشاره به جزئیات برگزاری این مراسم در روز ۱۷شهریور ماه گفت: کارکرد هیئت‌های عزاداری مستقل از فعالیت مدارس است بنابراین امسال با توجه به تعطیلی مدارس در این ایام باز هم احلی من العسل با اولویت دانش آموزان متوسطه اول و دوم در هیئت‌های عزاداری برگزار می‌شود و این مراسم از شبکه‌های امید، قرآن و دو سیما پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار