حسینی گفت: میز نماد از طریق ایجاد خط «هات لاین» که از وزارت ارتباطات دریافت می‌شود، راه اندازی خواهد شد.

ایجاد خط «هات لاین» برای اجرای طرح نمادبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت آموزش و پروش سید جواد حسینی سرپرست آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) موضوع مهمی است، اظهار کرد: در طرح نماد کنترل، کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس و دانش آموزان از یک‌سو و فرآیند رشدمدار و پیشگیری رشدمدارانه و توانمندسازانه از دیگر سو، هدف­گذاری شده است.

او افزود: به این منظور لازم است، ۱۳ دستگاه با آموزش‌وپرورش همکاری می‌کنند و وظایفشان باید تدقیق شود.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه میز نماد در وزارتخانه تحت عنوان شورای عالی نماد شکل گیرد، گفت: در سلسله‌مراتب استانی از مناطق تا مدارس، میز نماد استان‌ها، مناطق و مدارس باید راه‌اندازی شود و این میز از سطح ستاد تا استان و مناطق و کانون تعلیم و تربیت یعنی مدارس با حضور شرکا شکل گیرد.


بیشتر بخوانید: تخصیص ۳۰ درصد از اعتبارات برای اجرای طرح نماد / ۴۰ هزار مشاور نیاز داریم


استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در طرح نماد

حسینی بیان کرد: در طرح نماد، علاوه بر تقسیم‌کار ملی با حضور ۱۳ دستگاه، باید از ظرفیت درون‌سازمانی وزارت آموزش‌وپرورش به‌طور کامل استفاده کنیم ازجمله این ظرفیت‌ها انجمن اولیا و مربیان هستند که این انجمن از سه منظر در طرح نماد، می‌تواند همکاری کنند.

او ادامه داد: از منظر اول، ۹ هزار مربی آموزش خانواده که این انجمن در اختیار دارد و همگی آموزش‌دیده و توانمند هستند باید به‌طور مشخص به همکاری دعوت شوند، دوم ۳۵۰ مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده، باید مثل ۷۵۰ مرکز مشاوره در طرح نماد ایفای نقش کنند.

حسینی تصریح کرد: نکته سوم اینکه باید از مجله پیوند برای گسترش فضای تبلیغاتی و فرهنگ‌سازی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان باید استفاده بهینه شود.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: با ایجاد خط «هات لاین» ۳ رقمی که می‌توان از وزارت ارتباطات دریافت کرد و اتصال آن در سه سطح به میز‌های نماد منطقه و استان و درنهایت میز نماد مرکز خدمات در قالب طرح نماد، از سطح ۲۱ هزار مدرسه به‌کل دانش آموزان و مدارس تسری پیدا کند.

حسینی در پایان با اشاره به اجرای دقیق طرح نماد و نقش‌آفرینی آن در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد: باید از ظرفیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در اختصاص اعتبارات و نیز شورا‌هایی مثل شورای اجتماعی و ستاد مبارزه با مواد مخدر حداکثر استفاده را کرد همچنین در موضوع کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی، باید طرح‌های مدیریت مورد، یاریگران زندگی، خانه پیشگیری، توانمندسازی دانش آموزان، اولیا و همکاران هم پیش از پیش موردتوجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خضیراوی
۱۹:۱۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
ما مردم دیگه طرح نمی خواهیم خسته شدیم از بس که پول میدیم
هه طرح های آموزش و پرورش از جیب ماست
نمی خوایم به کی بگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
یکی از بدبختی های اولیا و دانش آموزان و معلمان و مدیران مدارس ،هر وزیری یا سرپرستی که میاد طرح هزینه از جییب اولیا و انباشته شدن یادگیری برای معلم و دانش آموز همین تولید طح های بی خاصیت است
چه خبره؟!!!!!!!
میشه این طرح ها از جیب دولت باشه نه مردم؟!!!!!
آخرین اخبار