معاون عمرانی فرمانداری آبادان از ادارات عضو شورای آموزش و پرورش شهرستان خواهان رفع مشکلات مرتبط با حوزه آموزش و پرورش آبادان ظرف مدت دو هفته شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد طاهری معاون عمرانی فرمانداری آبادان در جلسه شورای ترافیک با محوریت بازگشایی مدارس آبادان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه در این باره موضوع بازگشایی مدارس در آبادان، اروندکنار، بخش مرکزی و چوئبده مد نظر است، گفت: بر اساس آمار و مستندات موجود، تلفات درون شهری کاهش یافته که نشان از تلاش مجموعه‌ای از دستگاه‌های مختلف دارد.

او افزود: در بیرون شهر نیز جاده اروندکنار را داریم که شاید در این مسیر مشکل ایجاد شود و از این بابت نیز نگرانی و ناراحتی به وجود آید.

معاون عمرانی فرمانداری آبادان با اشاره به اقدام برخی از شهروندان به تصویربرداری از صحنه تصادفات که گاهی با انتشار تصاویر افراد فوت شده همراه است، این امر را سبب جریحه دار شدن روحیه مردم دانست و افزود: فوریت‌های پزشکی پیش تر تنها مصدومان را بر حسب وظیفه انتقال می‌داد اما طی هماهنگی‌های انجام شده در تصادفات منجر به فوت کار انتقال فوت شدگان به سردخانه نیز در دستور کار تیم‌های اورژانس قرار گرفت.

طاهری گفت: از راهداری نیز خواهان سرعت بخشی به امر پاکسازی محل بروز حادثه تصادف در تعامل با پلیس راه را داریم.

معاون عمرانی فرمانداری آبادان ادامه داد: از راهور نیز می‌خواهیم تا تعداد گشت‌های خود را بیشتر کند و در جاهایی که نیاز به کنترل نامحسوس هست این کار را به منظور شناسایی و برخورد جدی و قانونی با رانندگان متخلف انجام دهد و تنها به موضوع بسته بودن یا نبودن کمربند ایمنی توجه نداشته نباشد.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در فلکه فرزاد طاهری به سبب وجود چندین مدرسه و فراوانی دانش آموزان نیاز است تا زمان در صف ماندن دانش آموزان برای گرفتن تاکسی و یا سوار سرویس شدن آنها کوتاه شود.

او ادامه داد:شهرداری در زمینه ساماندهی سرویس مدارس، خط کشی معابر مقابل مدارس، رنگ آمیزی جداول، اطمینان از فعال بودن پل هوایی، هرس درختان اطراف مدارس برای داشتن دید بهتر دانش آموزان در هنگام عبور از خیابان، آشکار سازی سرعت گیرها، نصب علائم و پوستر و پلاکاردهای مورد نیاز اقدام مناسب و به موقع انجام دهد ضمن اینکه اداره آبفا نیز درباره پوشش گذاری در منهول ها اقدام کند.

معاون عمرانی فرمانداری آبادان گفت: برای انجام اقدامات برای رفع مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف دستگاه‌های مربوطه ۲ هفته مهلت داده می‌شود، برای ۳۰ شهریورماه دیگر نقصی باقی نماند.

طاهری افزود: بر اساس لیستی که از سوی فرمانداری به دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ستاد بازگشایی مدارس ارائه می‌شود کارها باید انجام و از پیش برود.

او گفت: در بخش اروندکنار و مرکزی آبادان نیز از آنجایی که دهیاران نمی‌توانند به طور مستقیم ورود کنند و به مصوبه شوراهای روستا نیاز دارند تا آن را به بخشداری ارائه دهند لذا خواهان آن هستیم تا بخشداران خود به طور مستقیم به موضوعات مربوطه ورود و موارد را پیگیری و رفع کنند.

معاون عمرانی فرمانداری آبادان افزود: در موضوعاتی همچون جمع آوری پسماندها از اطراف مدارس و ساماندهی سرویس‌های ایاب و ذهاب که اغلب چندین روستا را پوشش می‌دهد نیز نیاز به پیگیری و حصول نتیجه از سوی بخشداران داریم.

او گفت: درباره اقدامات قابل انجام در حوزه روستاها برای رفع مشکلات موجود در بحث بازگشایی مدارس نیز فرصتی سه هفته‌ای داده می‌شود.

انتهای پیام/ د

مشکلات آموزش و پرورش آبادان  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.