مدیرکل اداره تعاون، کار و امور اجتماعی استان همدان گفت: هم اکنون هزار و ۱۲۷ تعاونی در این استان فعال هستند.

فعالیت هزار و ۱۲۷ تعاونی در استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمد توصیفیان، مدیرکل اداره تعاون، کار و امور اجتماعی استان همدان گفت: در استان ۶۰۶ تعاونی تولیدی، ۳۴۰ تعاونی خدماتی و ۱۸۱ تعاونی مصرف و بازرگانی وجود دارد.

او از اشتغال ۱۲ هزار و ۶۸۲ نفر در این تعاونی‌ها خبر داد و افزود: هرساله از تعاونی‌های برتر استان و کشور در  ۱۹ گرایش تقدیر می‌شود.

توصیفیان گفت:امسال در استان ۳۴۰ تعاونی برتر را شناسایی کردیم و از این میان ۲۴ تعاونی برتر استانی معرفی شد و از این میان یک تعاونی برتر ملی شناخته شد.

او افزود: امسال در کشور از ۲۲ تعاونی برترملی تقدیر می‌شود که شرکت تامین نیاز صنوف سیمان هگمتان درگزین  یکی از آن‌ها است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و امور اجتماعی استان همدان ، تعاونی‌ها را راهکاری برای ایجاد اشتغال پایدار، عدالت اجتماعی و جمع آوری سرمایه‌های خرد دانست و گفت: تعاونی‌ها در دنیا به عنوان اقتصاد انسان محور موجب رونق اقتصادی و تولید داخلی می‌شود.

توصیفیان ازبهره برداری  ۶۴۳ شرکت تعاونی‌های کشور به طور همزمان با حضور معاون اول رئیس جمهور در هفته تعاون خبر داد و افزود: از این تعاونی‌ها ۵۱ تعاونی در استان همدان به بهره برداری رسید.

با توجه به اهمیت فعالیت مردم در شرکت های تعاونی و نقش آن در کارآفرینی و تولید کشور از ۹ تا ۱۵ شهریور را هفته تعاون نام گذاری کرده اند.

انتهای پیام/ا

بهره برداری از ۵۱ تعاونی جدید در استان همدان

برچسب ها: اداره تعاون ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار