مسئول آموزش بهداشت ودرمان هلال احمر کشور در دلیجان گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور مسلمان عضو عملیات اضطراری جمعیت‌های بین المللی است.

ایران تنها کشور مسلمان عضو عملیات‌های اضطراری بین المللیداودی مسئول آموزش معاونت بهداشت درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر كشور در حاشیه دوره کشوری تعمیرات تجهیزات پزشکی هلال احمر دردلیجان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران تنها کشور مسلمانی است که جزو Emergency Response Unit‌های جمعیت‌های فدراسیون بین‌المللی است و میتواند در عملیات‌های بین‌المللی شرکت کند.

داودی افزود: برای اینکه ما بتوانیم پتانسیل لازم برای شرکت در عملیات‌های داخلی و بین المللی را داشته باشیم نیاز به این داریم که تجهیزات پزشکی به روز و کارآمدی داشته باشیم.

او اضافه کرد: همچنین برای اینکه بتوانیم در مواقعی که در زمان سانحه در مکان‌های بدون امکانات و تجهیزات لازم برای تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی قرا می‌گیریم باید نیرو‌هایی را تربیت کنیم که به صورت عملی و فنی کار با تجهیزات، روند نگهداری، ستاپ و استفاده و کاربری اون و همچنین عیب یآبی روا بلد باشند.

تربیت نیرو‌های متخصص برای مواقع اضطراری

معاونت بهداشت درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر كشوربیان کرد: این نیرو‌ها باید بتوانند در شرایط سوانح که امکانات مناسبی در دسترس نیست به راحتی دستگاه‌ها را کارامد نگه داری، بروزرسانی و تعمیر کنند تا پزشکان و متخصصان بتواند از این دستگاه‌ها برای کمک به آسیب دیدگان استفاده کنند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه پتانسیل و شرایط این دوره در استان مرکزی فراهم بود مجوز برگزاری را به استان مرکزی دادیم و تمام پرسنل فنی و فراگیران کل کشور برای شرکت در این دوره در این استان حضور پیدا کردند.

داودی تصریح کرد: پس از پایان این دوره این افراد در کلیه عملیات‌هایی که در داخل و خارج کشور در زمینه بهداشت و درمان اضطراری ایجاد خواهد شد حضور خواهند یافت و کمک کار سیستم برای نگهداری و به‌روزرسانی تجهیزات خواهند بود.

دوره کشوری تعمیرات تجهیزات پزشکی BHCU هلال احمر با اهداف آموزشی تعمیر ونگهداری تجهیزات پزشکی در حد پایه دراستان‌ها ویژه کارشناسان تیم‌های درمان اضطرای شهرستان‌های استان مرکزی از روز یک شنبه دهم شهریور آغاز شده و تا ۱۵ شهریور در کارگاه‌های تئوری وعملی برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار