مدیرکل پست استان همدان از پرداخت غرامت معادل ارزش واقعی محتویات مرسوله پستی خبر داد.

پست غرامت مرسولات مفقودی را پرداخت می‌کندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد امیدی، مدیرکل پست استان همدان گفت: چنانچه مشتریان هنگام تحویل مرسوله ارزش واقعی آن را اعلام کنند، در صورت بروز اتفاق و یا مفقودی بسته از اداره پست غرامت دریافت می‌کنند.

او در خصوص رویکرد اداره پست در هنگام مفقودی بسته‌های پستی، اظهار کرد: اداره پست دو نوع غرامت مادی و معنوی پرداخت می‌کند و در صورتیکه با سازمان‌های طرف قرارداد خود شرایط بیمه مرسولات توافق شده باشد بر طبق آن عمل خواهد شد.

امیدی با بیان اینکه دو نوع بیمه به هنگام تحویل مرسولات پستی به اداره پست وجود دارد، افزود: در هنگامی که مرسوله تحویل اداره پست می‌شود مشمول بیمه عمومی شده که با توجه به اینکه ارزش واقعی بسته مرسوله اعلام نشده، در صورت مفقودی آن از یک ریال تا ۶۵۰ هزار تومان غرامت پرداخت می‌شود.

مدیرکل پست استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: نوع دیگری از بیمه و پرداخت غرامت به گونه‌ای است که مشتریان در هنگام تحویل مرسوله، ارزش واقعی محتویات بسته را اعلام می‌کنند و یک هزارم مبلغ ارزش مرسوله را به عنوان حق بیمه بسته پستی مذکور پرداخت می‌کنند و در صورت بروز اتفاق و یا مفقودی بسته مرسوله، معادل ارزش واقعی آن را از اداره پست به عنوان غرامت دریافت می‌کنند.

امیدی با اشاره به توافق اداره پست با ادارات دولتی صادر کننده مدارک، گفت: عموما کارت ‎‌ها و گواهینامه‌های مهم توسط سازمان‌ها و از طریق مرکز انجام می‌شود و برای حوادث غیرمترقبه و اتفاقات پیش‌بینی نشده نیز قانونگذار قوانین مربوطه را وضع کرده و بر طبق آن اقدام خواهد شد.

او تأکید کرد: بروز حوادث و مفقودی کارت‌ها و مدارک صادر شده از سوی سازمان‌های مربوطه مواردی از استثنا‌ها است و کمتر امکان دارد بسته مرسوله‌ای با این ویژگی مفقود شود چرا که مراحل جابجایی مرسوله‌ها زیاد است و در هر مرحله دریافت و تحویل آن با امضا صورت می‌گیرد و مسیر آن قابل ردیابی و پیگیری است.
انتهای پیام/ج

پست غرامت مرسولات مفقودی را پرداخت می‌کند

برچسب ها: اداره پست ، غرامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.