در نخستین همایش تولید کنندگان زیورآلات سنتی قم از سبد سوغات استان رونمایی و از هنرمندان این عرصه قدردانی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،نخستین همایش تولید کنندگان زیورآلات سنتی قم روز چهارشنبه با قدردانی از هنرمندان این عرصه و رونمایی از سبد سوغات استان برگزار شد.

در این همایش استاندار قم گفت:رونق تولید در بخش صنعت یکی از محور‌های مدیریتی سطح استان در سال رونق تولید است که راه اندازی خوشه انگشتر استان با این هدف فعالیت خود را آغاز کرده است.

سرمست افزود: این خوشه برای پایداری نیازمند حمایت و توجه جدی دستگاه‌هایی همچون میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی است.

او عنوان کرد: پرداخت تسهیلات و ارائه آموزش به فعالان این عرصه، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و تاسیس نمایشگاه ویژه آثار هنرمندان از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرند.

در ادامه این همایش نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه یکی از مسائل روز دغدغه اشتغال جوانان است که تقویت صنایع دستی فرصتی مناسب برای افزایش فرصت‌های شغلی و کاهش بیکاری در بین جوانان است.

حجت الاسلام ذوالنور جایگاه هنر انگشتر سازی را ویژه خواند و گفت: این هنر در باور دینی اعتقادی و مفهومی شیعه قابل ارزش است و تقویت این خوشه خدمت بزرگی به رونق اقتصاد استان است.

یزدانی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: در استان قم ۸۰۰ کارگاه انگشتر سازی فعالیت می‌کنند که زمینه اشتغال ۱۲۰۰ نفر را فراهم کرده اند.

نماینده خوشه انگشتر استان در این همایش به مشکلات فعالان این عرصه اشاره کرد و گفت: نبود بازاچه ویژه صنایع دستی، نبود بیمه هنرمندان، نبود تسهیلات کم بهره، اجرایی نشدن قانون حمایت از هنرمندان و حمایت نکردن از ثبت جهانی عقیق و انگشتر قم از عمده مشکلات فعالان این عرصه است.

سبد سوغات قم شامل سوغاتی‌ها و دست ساخته‌های خاص قم از جمله سوهان و انگشتر است.

انتهای پیام/ش

همایش زیورآلات سنتی قم

برچسب ها: صنعت ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار