نماینده مردم خدابنده در مجلس گفت: بسیاری از مشکلات در وزارت صنعت و معدن به ۲۰ سال قبل بازمی‌گردد و این نواقص با امکانات و اختیارات موجود به زودی حل و فصل نمی‌شود.


عینی//ریشه مشکلات وزارت صمت به ۲۰ سال قبل بازمی‌گردد/ نواقص با امکانات و اختیارات موجود به زودی حل نمی‌شوداحمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بسیاری از مشکلات در وزارت صنعت و معدن به ۲۰ سال قبل بازمی‌گردد و نمی‌توان به مجموعه کنونی ایراد گرفت، گفت: اشکالات ساختاری در تمام سال‌های گذشته در این وزارتخانه ریشه دوانده و این نواقص با امکانات و اختیارات موجود به این زودی حل و فصل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: استیضاح رحمانی در وضعیت کنونی اوضاع بازار را به هم ریخته‌تر می‌کند

او با اشاره به درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس برای استیضاح رحمانی وزیر صنعت و معدن، افزود: متاسفانه فرهنگ نادرستی در میان بسیاری از ما شکل گرفته که وقتی مشکلی خود را نمایان می‌کند به‌جای حل آن موضوع، صورت مساله را پاک می‌کنیم یا مسیر راحتی که علاج درد مشکل نیست را در دستور کار قرار می‌دهیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: با بررسی سوابق دو خودروساز داخلی متوجه می‌شویم که هیچ‌گاه این دو شرکت بزرگ نتوانستند رضایت عمومی را در جامعه ایجاد کنند و قیمت و کیفیت محصولاتشان مورد توجه مشتریان قرار نگرفت لذا این نارضایتی از گذشته تا امروز ادامه داشته و منصفانه نیست که این مشکلات را به پای وزیری نوشت که کمتر از یک سال پیش در راس وزارتخانه صمت قرار گرفته است.

بیگدلی با بیان اینکه در این چند ماه گذشته رحمانی وزیر صمت تصمیمات خوبی گرفته و به مرحله اجرا رسانده‌اند، بیان کرد: هرچند که انتظار ما به مراتب بیشتر از این موارد است، اما تصمیمات بزرگ و اجرای آن‌ها نیازمند زمان بوده و باید توجه داشت که نمی‌توان هر نقدی را متوجه فردی دانست که هنوز یک سال از مدیریت او هم نگذشته است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس ادامه داد: همچنین بهبود وضعیت بازار خودرو، توزیع عادلانه کالا‌ها و حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و در نهایت رونق تولید و بهبود فضای و کسب و کار متوجه یک تیم بزرگ به‌نام دولت و دستگاه‌های نظارتی است و نباید چنین مطالبه‌ای را تنها از یک وزیر خاص داشت.

او با تاکید براینکه وضعیت این وزارتخانه نسبت به گذشته بهتر شده و امیدوارم با کمک نمایندگان بتوانیم به این روند مثبت سرعت ببخشیم، گفت: برخی استیضاح را تنها راه‌حل می‌دانند که من با این رویکرد مخالفم، از سوی دیگر با کنار رفتن وزیر صمت وضعیت بهبود پیدا نخواهد کرد، زیرا تا وزیر بعدی معرفی شود و کار را در اختیار بگیرد، زمان زیادی از دست خواهد رفت و مشکلات و التهابات موجود در بازار تشدید می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
قیمت گذاری خودرو 5 در صد زیر قیمت بازار نتیجه 20 سال پیشه ؟!!!! عوام الناس هم نتیجه این تصمیم نابخردانه را پیش بینی کرده بودن من جمله خودم و در نظرات هم نوشتم همان موقع اما صد حیف ....

واقعا باید وزیر صنعت در خصوص همین یک مورد هم که شده حسابی مواخذه شود و پاسخگو باشد ....
آخرین اخبار