معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از آغاز روند بررسی ۱۰ درصد از اوراق امتحانی سوادآموزان فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهزاد نوروزی چگینی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: بررسی و بازبینی ۱۰ درصد اوراق امتحانی سوادآموزان، یک طرح ابتکاری از سواد آموزی فارس است که سه سال قبل مطرح و به سازمان نهضت سوادآموزی ارائه شد و مورد تأیید و تصویب این سازمان قرار گرفت.

او افزود: بازبینی و بررسی مجدد درصدی از اوراق امتحانی سوادآموزان شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان، توسط مصححین خبره و با تجربه و مورد تأیید، می‌تواند نقش مثبت و بازدارنده در راستای دقت در برگزاری و تصحیح اوراق امتحانی در ادارات آموزش و پرورش استان داشته باشد.

نوروزی ادامه داد: در این راستا ۱۰ درصد از پرونده‌های سواد آموزان به صورت تصادفی از ادارات آموزش و پرورش سراسر استان انتخاب و توسط مصححین با تجربه و متخصص مورد بررسی قرار می‌گیرد و ادارات ارزیابی عملکرد و حراست نیز بر روند کار نظارت دارند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس یاد آور شد: در بررسی‌های سنوات گذشته پرونده‌ها مشخص شد که در تصحیح اوراق دو نوع اشکال وجود دارد، یک نوع آن اشکال مهارتی و نوع دگر نگرشی است و تلاش می شود تا با آموزش مصححین در قالب ارائه نکات به صورت آیین نامه درصد خطا‌ها و اشکالات را نسبت به سنوات گذشته کمتر کرد.
انتهای پیام/م

آغاز روند بررسی اوراق امتحانی سوادآموزان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار