احسان منصورکیایی گفت: تمهیدات لازم برای تامین ایمنی مترددین محور‌های مواصلاتی استان در تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، احسان منصورکیایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان، با تسلیت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: بجهت سفر هموطنان عزیز در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی بخصوص برای زیارت حرم مطهر رضوی (ع)، تردد وسایل نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان افزایش خواهد داشت؛ لذا تمهیدات لازم برای ارتقای سطح خدمات به مترددین محور‌های مواصلاتی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اتخاذگردیده است.

او با اشاره به آمار تردد وسایط نقلیه افزود: در پرترافیک‌ترین روز ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورای سال گذشته، تردد در محور‌های استان نسبت به میانگین تردد روزانه در هفته قبل از آن، یک و نیم برابر افزایش داشته است. حتی در ساعات اوج ترافیک، تردد وسایل نقلیه در برخی از محور‌ها به بیش از ۳۰۰۰ وسیله نقلیه در ساعت نیز رسیده است.

منصور کیاییان کرد: این افزایش تردد در شروع تعطیلات در محور‌های لاین جنوبی بزرگراه (مسیر تهران به مشهد)، و در روز پایانی تعطیلات در محور‌های لاین شمالی بزرگراه (مسیر مشهد به تهران) بصورت مضاعف خواهدبود؛ لذا از هموطنان عزیز درخواست می‌گردد با صبر و حوصله و رعایت قوانین و مقررات به رانندگی بپردازند تا در این ایام دچار حادثه رانندگی نگردند.

مدیر کل حمل و نقل جاده ای استان سمنان با اشاره به نقش تاثیر گذار مجتمع‌های خدماتی رفاهی درجلوگیری از تصادفات ابراز داشت: بیش از ۶۰ درصد تلفات جاده‌ای استان ناشی از خستگی و خواب آلودگی است که در این بین برنامه ریزی و مدیریت سفر، استفاده بهینه مسافرین از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی شهر‌های طی مسیر سفر، بهره مندی از امکانات مجتمع‌های خدماتی رفاهی در طول راه‌های استان، رعایت نکات ایمنی، استراحت و توقف ۱۵ دقیقه‌ای بعد از هر دو ساعت رانندگی در طول سفر از جمله راهکار‌های سودمند در کاهش تصادفات به شمار می‌آید.

او با اشاره به آمادگی و حضور تیم‌های گشت کنترل ترافیک و گشت‌های راهداری در طول این ایام در محور‌های مواصلاتی استان افزود: پرسنل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با توجه به وظایف ذاتی محوله و بمنظور ارائه خدمات به هموطنان عزیز در قالب گشت‌های کنترل ترافیک و گشت‌های راهداری، دوشادوش پرسنل پرتلاش پلیس راه حضور فعال داشته و در آرام سازی ترافیک عبوری از محور‌های مواصلاتی با پرسنل پلیس راه همکاری می‌نمایند.

منصورکیایی در ادامه با اشاره به این موضوع که برنامه‌های نظارتی این اداره کل بر فعالیت رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مسافر در تمامی طول سال اجرا می‌شود، افزود: بمنظور کنترل ارائه خدمات و تامین ایمنی در حوزه حمل و نقل عمومی نیز با توجه به تعطیلات پیش رو این اداره کل با برنامه ریزی و تمهیدات مناسب بر فعالیت حمل و نقل مسافر جاده‌ای استان نظارت مضاعفی خواهد داشت.

او در ادامه گفت: طی هفته جاری اقدامات راهداری در محور‌های مواصلاتی استان شامل: رفع نقص، پاکسازی محور‌ها، نصب علائم و شستشوی تابلو‌ها، آشکارسازی نقاط پرحادثه با تلاش بی وقفه راهداران در شهرستان‌های استان انجام شده است.

مدیرکل راهدارای و حمل و نقل جاده‌ای استان در پایان اشاره داشت: هموطنان میتوانند با مراجعه به امکانات متنوع سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱ از جمله سایت www.۱۴۱.ir، اپلیکشین موبایل "همراه ۱۴۱" و دیگر اجزای سامانه؛ به اطلاعات و اخبار ترافیکی، تصاویر لحظه‌ای دوربین‌های نظارت جاده ای، وضعیت تردد و هواشناسی محور‌های مواصلاتی و غیره دسترسی یابند تا با اطلاع از وضعیت ترافیکی مسیر، سفری ایمن پیش رو داشته باشند.

انتهای پیام / م

تشدید نظارت بر تردد در جاده ها در آستانه اتمام سفرهای تابستانی

برچسب ها: حمل و نقل ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.